اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انتظارات انقلابی خراسانی‌ها از استاندار خراسان رضوی چیست؟

انتظار مردم خراسان رضوی از استاندار خود توجه به ارزش‌های انقلابی است، ارزش‌هایی که برخی نشانه‌های کم‌توجهی به آن‌ها می‌تواند کارنامه معتمدیان را تحت تأثیر قرار دهد.

انتظارات انقلابی خراسانی‌ها از استاندار خراسان رضوی چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدصادق معتمدیان هنوز نخستین فصل استانداری‌اش را در خراسان رضوی پشت سر نگذاشته و شاید عمر تکیه زدن او به صندلی ساختمان خیابان بهار به یک سال نرسد اما روزی که این مسئولیت را می‌پذیرفت می‌دانست که با مطالبات بسیاری روبرو خواهد بود.

اول. نخستین انتظار انقلابی از او، گره‌گشایی اقتصادی از مشکلاتی است که امروز نه شایسته مردم است نه شایسته انقلاب اسلامی است. به اعتقاد کارشناسان بخش مهمی از شرایط پیش‌آمده مرهون سستی‌، بی‌تدبیری و مدیریت ناکارآمد برخی از مسؤولان است. باید دید معتمدیان الگوی مدیریت جهادی را در پیش می‌گیرد و سراغ گره‌گشایی اقتصادی خواهد رفت یا بهانه‌هایی مانند تبعیت از شرایط کلی اقتصادی، نبود اجازه از طرف تهران و نکاتی ازاین‌دست ادامه پیدا خواهد کرد؟

دوم. مردم خراسان رضوی در پاسداشت ارزش‌های انقلابی همیشه پیشگام بوده‌اند. نمونه آن ماجرای ۹ دی سال ۸۸ بود که در مشهد زودتر از سراسر کشور علیه فتنه‌گری واکنش نشان داده شد. اما چه می‌شود که امسال نه‌تنها این بزرگداشت به شایستگی برگزار نمی‌شود که حتی شهر نیز در نهم دی‌ماه رنگ و بوی بصیرت به خود نمی‌گیرد، شاید تبلیغات شهری کمترین نشانه آن باشد. آقای استاندار شاید بدانند که همایش‌های دولتی در سالن‌های سربسته دیگر شهرهای کشور در همان روزها برقرار بود هرچند مسئله فقط برگزاری مراسم نیست و اراده بزرگداشت همه‌جانبه این روز مهم است. آنجا این موضوع بیشتر حساسیت جریان انقلابی را برمی‌انگیزد که جای استاندار در مراسم، پاسداشت و ادای احترام به آیت‌الله مصباح یزدی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در کنار بقیه مسؤولان خالی بود! طبیعی است که پیام تسلیت این جای خالی را پر نکرد.

سوم. برکسی پوشیده نیست که خراسان رضوی به اتکای فرهنگ و معنویت، جایگاه مهمی در کشور دارد و انتظارات دراین‌باره از سکان‌دار مدیریت استان کم نیست. اقدامات فرهنگی معتمدیان یکی از شاخص‌های ارزیابی او خواهد بود که هنوز در این زمینه اتفاق مهم یا برنامه خاصی دیده نشده است. فصل اول کاری او گزاره فرهنگی مهمی را نداشته و نباید هم برای مطالبه گری چندان عجله داشت. هرچند یک حاشیه درباره نصب سنگ مزار مرحوم شجریان حرف‌وحدیث‌هایی را به دنبال داشت و شنیده‌هایی حاکی از این بود که تأکید معتمدیان موجب نادیده گرفتن استانداردهای آرامگاه فردوسی برای نصب سنگ مزار، خارج از چارچوب توافق بوده است.

چهارم. فساد هیچ کجا زیبنده نیست و زشت‌تر این است که در بدنه مسئولیتی دولت وجود داشته باشد. مردم به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند ببینند میراث داران شهید برونسی، کاوه و شوشتری در مشهد بر کرسی مسئولیت تکیه بزنند اما خود یا زیردستانشان آلوده به فساد باشند. استاندار خراسان رضوی حتماً برای برخورد با مسئولی که آلوده به فساد اقتصادی است باید هزینه دهد اما مطمئن باشد که مردم انقلابی پشت سر او هستند و حمایت خواهند کرد. برخورد دستگاه قضا در استان با برخی مدیران فاسد در چند سال گذشته در حالی ادامه خواهد داشت و سرعت بیشتری خواهد گرفت که معتمدیان نیز همسو با جریان مقابله با مدیران فاسد حرکت کند و در این برخوردها حتی پیش‌قدم بوده و استقبال کند.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول