اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ارائه گواهی تست عدم ابتلا به کرونا برای پروازهای خارجی ورودی به مشهد ضروری است

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مسافران پروازهای خارجی ورودی به مشهد باید گواهی سلامت همراه با تست pcr عدم ابتلا به کووید 19 را داشته باشند و به افرادی که فاقد این گواهی باشند اجازه ورود داده نمی‌شود.

ارائه گواهی تست عدم ابتلا به کرونا برای پروازهای خارجی ورودی به مشهد ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، دکتر محمدجعفر صادقی اظهار کرد: هر مسافر پرواز خارجی ورودی به مشهد باید یک گواهی سلامت همراه با تست pcr عدم ابتلا به کووید ۱۹ را داشته باشد و شرکت‌های هواپیمایی بدون داشتن این برگه مجاز به صدور بلیط نیستند و به افرادی که فاقد این گواهی باشند اجازه ورود داده نمی‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: از زمان صدور گواهی آزمایشگاهی نباید بیش از ۹۶ ساعت گذشته باشد و افرادی که زمان سفرشان طولانی‌تر است باید غربالگری در بدو ورود به مقصد بعدی داشته باشند و اگر تستشان مثبت بود باید ۱۴ روز قرنطینه شوند و کلیه هزینه‌ها بر عهده خود فرد است.

وی ادامه داد: هم‌وطنانی که قصد ورود به کشور را دارند درصورتی‌که مدت اقامتشان در خارج از کشور بیش از دو هفته باشد، باید گواهی سلامت داشته باشند و این گواهی به تأیید کنسولگری ایران در آن کشور رسیده باشد.

دکتر صادقی تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که اگر به هر دلیل زمان سفر فرد بیش از ۹۶ ساعت به طول بینجامد باید غربالگری بشود تا اگر مشکلی در حین سفر بود بلافاصله اقدام لازم صورت پذیرفته و از تکثیر ویروس جلوگیری شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که مواردی که زمان سفرشان طولانی است و با دو پرواز به کشور مقصد می‌روند در فرودگاهی که پرواز اول به زمین می‌نشیند مورد غربالگری قرار می‌گیرند، تأکید کرد: اگر فرد مشکلی نداشته باشد روی گواهی سلامت اولیه مهر زده می‌شود که به معنای بلامانع بودن ادامه سفر است، اما اگر فرد علامت‌دار شده باشد آن گواهی ابطال می‌گردد و فرد تا زمان بهبودی در قرنطینه قرار می‌گیرد و کلیه هزینه‌ها هم بر عهده خودش است.

انتهای پیام/ 70042

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول