اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ثبت ملی ۱۲ اثر طبیعی و تاریخی خراسان رضوی ابلاغ شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در قالب نامه رسمی، ثبت ملی۱۲ میراث تاریخی و طبیعی را به استانداری خراسان رضوی ابلاغ کرد.

ثبت ملی ۱۲ اثر طبیعی و تاریخی خراسان رضوی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل میراث فرهنگی استان، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار کرد: وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در قالب نامه رسمی، ثبت ملی۱۲ میراث تاریخی و طبیعی را به استانداری خراسان رضوی ابلاغ کرد.

وی افزود: بر این اساس دو اثر طبیعی "درخت چنار کهنسال هدک" در شهرستان بردسکن و "آبشار ارزنه" در شهرستان باخرز در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده است و ابلاغ می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ثبت ملی آثار تاریخی شامل "استرخانه‌های شوراق"، اثر فرهنگی تاریخی "پاسگاه سه گوش"، "مخزن آب قدیمی" و "حمام کندکلی" در شهرستان سرخس در قالب این ابلاغ به استاندار خراسان رضوی اعلام شده است.

مکرمی‌فر گفت: همچنین آثار ثبت ملی شامل "خانه تقی‌زاده" ، "خانه باصری"، "خانه عطایی" ،" خانه رضایی" ، "بقایای طاق دو برابر" و " خانه چوپانی "در شهرستان گناباد در این قالب ابلاغ شده است.

وی گفت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این ابلاغنامه همچنین بر لزوم تمهیدات لازم برای اجرای هرگونه اقدام در مسیر حفظ و احیاء این آثار ملی تاکید کرده است.

افزون بر هزار و ۵۰۰ اثر، بنا و محوطه تاریخی و فرهنگی استان خراسان رضوی تاکنون در فهرست میراث ملموس و ناملموس ملی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول