اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ترخیص بیش از ۳ هزار مهاجر توانمند از مهمانشهر تربت ‌جام

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: در طول این ۲۳ سال، مهاجرین آسیب‌پذیر وارد مهمانشهر تربت‌ جام شده و با توانمندسازی خارج می‌شوند، امسال نیز بیش از سه هزار مهاجر توانمند ترخیص و جابه‌جا شدند.

ترخیص بیش از ۳ هزار مهاجر توانمند از مهمانشهر تربت ‌جام

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌جام، محمدتقی هاشمی ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از ۴ پروژه عمرانی، آموزشی و معیشتی مهمانشهر تربت‌جام اظهار کرد: با صرف هزینه بیش از سه میلیارد تومان کارگاه خیاطی، کامپیوتر، آشپزی و ۴ باب منزل مسکونی بهره‌برداری و حفر چاه عمیق نیز کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در مهمانشهر تربت‌ جام به بیش از 4 هزار مهاجر خارجی با کمک‌های بین‌المللی به نحو مطلوب خدمات‌رسانی می‌کند، افزود: در طول این ۲۳ سال، مهاجرین آسیب‌پذیر وارد مهمانشهر شده و با توانمندسازی خارج می‌شوند، امسال نیز بیش از سه هزار مهاجر توانمند ترخیص و جابه‌جا شدند.

وی با تأکید به اینکه اعتمادسازی سازمان‌های بین‌المللی و توانمندسازی مهاجرین از اولویت‌های اصلی ما است، تصریح کرد: مهمانشهر تربت ‌جام از مهم‌ترین اردوگاه‌های اتباع خارجی به لحاظ برخورداری از استانداردهای لازم سکونت در کشور است که تلاش داریم با توجه به سه حلقه چاه عمیق و ۳۰ هکتار اراضی مستعد کشاورزی و نیروی انسانی موردنیاز، این مهمانشهر به‌عنوان قطب تولید در زمینه‌های خدماتی و کشاورزی منطقه تبدیل و کارنامه موفقی در خدمت‌رسانی به مهاجرین خارجی در نظام اسلامی به‌دست آوریم.

هاشمی سه محور عمده آموزش، بهداشت، معیشت و توانمندسازی و بازگشت داوطلبانه مهاجرین را از اولویت‌های کاری اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی برشمرد و با اشاره به بهسازی منازل مسکونی از ۳۵ متر به ۷۰ مترمربع خاطرنشان کرد: با تأمین اعتبار به میزان ۴۰ میلیارد تومان و با هدف ایجاد یک مجموعه آباد و الگو، منازل مسکونی در حال بازسازی است.

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیازهای مهاجرین به‌ویژه مادران باردار تأمین می‌شود و تمام ساکنین به‌صورت رایگان بیمه سلامت هستند، عمل‌های جراحی در سایر حوزه‌های مختلف رایگان صورت می‌گیرد و در حوزه بهداشت و درمان مشکلی احساس نمی‌شود.

وی با اشاره به معیشت مهاجرین اضافه کرد: مهاجرین یارانه بگیر هستند و برای اشتغال مهاجرین کارگاه‌های مختلف در مهمانشهر راه‌اندازی شده است.

گفتنی است؛ هم‌زمان با فرارسیدن یوم‌الله 22 بهمن ۴ پروژه عمرانی، آموزشی و معیشتی مهمانشهر تربت‌جام با حضور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی، فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی و نظامی مورد بهره‌برداری و حفر چاه عمیق نیز کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول