اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ادغام دانشگاه‌ دولتی کاشمر با عدالت آموزشی تطبیق ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر با انتقاد از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اجرای طرح آمایش مراکز آموزش عالی گفت: اجرای این طرح با عدالت آموزشی تطابق ندارد، چرا که دانشگاه کاشمر ظرفیت و پتانسیل بالایی در زمینه توسعه علمی می‌تواند ایفا کند.

ادغام دانشگاه‌ دولتی کاشمر با عدالت آموزشی تطبیق ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، حجت الاسلام میثم خزاعی امشب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به اینکه مدتی است زمزمه اجرای طرح ملی آمایش مراکز آموزش عالی در محافل مختلف شنیده می‌شود، اظهار کرد: کاشمر با داشتن توانمندی و ظرفیت‌های بالقوه در بسیاری موارد در بین شهرستان‌های منطقه به‌عنوان قطب مطرح است و نباید اجازه دهیم این طرح باعث بروز مشکلات عدیده شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به اینکه فعالیت تنها دانشگاه دولتی منطقه در کاشمر از سال 90 آغاز شده است، عنوان کرد: اینکه امروز بیش از یک هزار دانشجو در 5 رشته در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، گواه ظرفیت و پتانسیل این منطقه در توسعه فضای علمی و پژوهشی است. 

وی با بیان اینکه موضوع ادغام این دانشگاه در واقع یک ظلم به حوزه آموزش عالی است، بیان کرد: قطعا با توجه به پیشرفت‌هایی که در این مدت کوتاه در حوزه جذب کمک‌های خیرین، فعالیت‌های عمرانی، جذب دانشجو و افزایش تعداد رشته‌ها داشته است، ادغام شدن این مجموعه همخوانی ندارد. 

خزاعی هر گونه تصمیم و اجرا مبنی بر ادغام یا ایجاد محدودیت برای فعالیت تنها دانشگاه دولتی در منطقه را خط قرمز دانست و یادآور شد: باید فارغ از نگاه‌های سیاسی و تنها در راستای حفظ منافع مردم و کمک به توسعه فضاهای علمی، آموزشی و پژوهشی از تمام توان و ظرفیت برای حفظ جایگاه تنها دانشگاه دولتی منطقه مستقر در کاشمر استفاده کرد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز که به‌منظور ارائه گزارش از این اقدام و در جریان گذاشتن نمایندگان مردم در شورای شهر در این جلسه شرکت کرده بود، گفت: اگرچه قرار بود با اجرای طرح آمایش سه دانشگاه تربت حیدریه، گناباد و کاشمر تجمیع و تبدیل به یک دانشگاه جامع در جنوب خراسان رضوی شود، اما با لابی‌هایی که از ناحیه دو شهرستان گناباد و تربت حیدریه انجام شد این اقدام کنسل شد.

هادی معماریان یادآور شد: متأسفانه در جلسه شورای گسترش تصویب شده که کاشمر زیرمجموعه دانشگاه تربت حیدریه فعالیت کند.

وی با بیان اینکه در سایه حمایت‌های مسؤولان شهرستان و همراهی خیرین و پشتیبانی مردم کاشمر این مرکز دانشگاهی دارای ردیف بودجه مستقل است، عنوان کرد: اجرای طرح آمایش در واقع یک انحصارطلبی به نفع دانشگاه‌های بزرگ و غیرانتفاعی است و به‌طور کلی جمع شدن مراکز آموزش عالی مغایر صریح با قانون اساسی است.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر با اشاره به اینکه ساماندهی رشته‌ها در دانشگاه‌ها راه‌حلی برای کمک به مشکلات دانشگاه‌های بزرگ و جلوگیری از اجرای طرح ملی آمایش است، بیان کرد: وجود دانشگاه در حقیقت هویت شهرستان و بهانه‌ای برای ماندن نخبگان شهر است.

در این جلسه تمامی اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال و عدم وابستگی مرکز آموزش عالی کاشمر به‌عنوان تنهاترین دانشگاه دولتی در منطقه تأکید و برای برگزاری نشست با مسؤولان استانی و کشوری در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

همچنین در این جلسه اعضای شورای شهر پس رأی به طرح‌ها و نامه‌های دریافتی، با تخفیف 27 درصدی پرداخت نقدی عوارض کسب و پیشه موافقت کردند و با شنیدن درددل‌های مسؤولان هیأت فوتبال و پیشکسوتان این رشته ورزشی با تحت پوشش قراردادن تیم فوتبال کاشمر به‌عنوان نماینده شهرستان برای حضور در رقابت‌های استانی و کشوری از سوی شهرداری موافقت کردند.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول