اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برنامه‌ «شهرهای بدون مانع» در استان‌های کشور اجرا می‌شود

مسؤول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور از اجرای برنامه‌ی شهرهای بدون مانع در سطح کشور خبر داد.

برنامه‌ «شهرهای بدون مانع» در استان‌های کشور اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، ابراهیم کاظمی مؤمن‌سرایی امروز در مراسم اختتامیه جشنواره «چشمان کاملا باز» در بهزیستی خراسان رضوی گفت: مفتخرم که امروز به اتفاق همکارانم در دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور، توفیق تشرف به حرم رضوی را یافته‌ایم و در جمع مدیران و مددجویان هنرمند بهزیستی خراسان رضوی هستیم.

مسؤول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور در خصوص شهرهای بدون مانع اظهار کرد: با استانداری‌ها برای شناسایی ظرفیت این شهرها هماهنگی کامل شده و کار روی این شهرها آغاز شده است.

وی افزود: اولین شهر انتخاب شده، یزد است که جلسه هماهنگی در استانداری یزد برگزار شده و به‌زودی پروژه‌ بزرگی در این شهر آغاز می‌شود.

کاظمی همچنین از ورود مناسب‌سازی دستگاه‌ها در شاخص‌های جشنواره‌ شهید رجایی خبر داد و گفت: این مصوبه موجب شده دستگاه‌ها ساختمان‌هایشان را دسترس‌پذیر کنند و در حال حاضر ۷۰ درصد دستگاه‌ها این کار را انجام داده‌اند.

مسؤول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور ضمن اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی هنری با محوریت معلولین در خراسان رضوی بیان کرد: بهزیستی خراسان رضوی پرچم‌دار این برنامه‌ها در سطح کشور است و در تهران نیز از این جشنواره‌ها الگوبرداری شده است.

وی عدم فرهنگ‌سازی و ‌آگاه‌سازی در سطح مسؤولان و مردم را از «مشکلات اساسی بحث مناسب‌سازی» عنوان کرد و افزود: خیلی از افراد حتی در سطح مسؤولان میانی استان‌ها و کشور هنوز تصور می‌کنند مناسب‌سازی، خاص افراد دارای معلولیت است و تفکرشان بر مبنای همین باور شکل گرفته است.

کاظمی تصریح کرد: فرمانداری را سراغ داریم که می‌گوید شهر من هیچ معلولی ندارد پس چرا مناسب‌سازی انجام دهیم و شهرداری داشته‌ایم که می‌گفت مگر چند معلول در روز از مترو استفاده می‌کنند که بخواهیم مترو را مناسب‌سازی کنیم.

مسؤول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور تأکید کرد: این باور به این دلیل شکل گرفته که این گروه از مسؤولان و بسیاری از مردم، شناختی نسبت به موضوع ندارند و تصور می‌کنند مناسب‌سازی فقط خاص معلولان است در حالی که افراد دارای معلولیت فقط یکی از گروه‌های بهره‌مند از این دسترس‌پذیری هستند.

وی در خصوص وضعیت مناسب‌سازی مشهد گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر، اتفاقات خوبی در مشهد افتاده و اگر کسی وضعیت چند سال پیش را با وضع فعلی مقایسه کند این تفاوت را به‌خوبی درمی‌یابد.

کاظمی در مورد جشنواره فتومونتاژ -چشمان کاملا باز- یادآور شد: برگزاری این جشنواره، فرهنگ مناسب‌سازی را اشاعه می‌دهد وکمک زیادی به جا افتادن این مهم در ذهن عموم مردم دارد.

مسؤول دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور ضمن درخواست انتشار آثار برگزیده جشنواره در فضای مجازی گفت: آثار واقعا زیبا و تأثیرگذار است و می‌تواند در تغییر نگرش مسؤولان و مردم تأثیر خوبی بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما به خاطر مبانی دینی در حکومت باید سردمدار عدالت و حقوق شهروندی باشد، بیان کرد: امیدواریم در چندسال آینده شاهد دسترس‌پذیری گسترده‌تری در سطح شهرها و اماکن عمومی و شخصی باشیم.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول