اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آزادی ۷۳۸ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های خراسان رضوی در سال گذشته

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی از آزادی ۷۳۸ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های خراسان رضوی در سال گذشته خبر داد.

آزادی ۷۳۸ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های خراسان رضوی در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان رضوی، سعید سرباز جانفدا گفت : در سال ۱۳۹۹ با مشارکت خیرین و مداخله نهادهای مردمی و حمایتی ۷۳۸ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۷۰۲ نفر مرد و ۳۶ نفر زن توسط ستاد رسیدگی به امور دیه استان خراسان رضوی از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی افزود: این افراد با محکومیت‌هایی مانند تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، ایراد صدمه بدنی غیرعمد، مهریه، نفقه و بدهکاری مالی و با مجموع بدهی بالغ بر ۹۵۲ میلیارد ریال در زندان‌های خراسان رضوی تحمل حبس می‌کردند که با پرداخت ۱۵۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه، ۹۵ میلیارد ریال اعطای تسهیلات بانکی، ۳۲۰ میلیارد ریال گذشت شکات محترم، ۱۱۶ میلیارد ریال آورده خود محکومین و نهایتاً ۲۶۶ میلیارد ریال پذیرش اعسار و تقسیط اعسار زمینه آزادی آنان از زندان فراهم شد.

وی ضمن قدردانی از توجه و مشارکت خیرین در این امر خیرخواهانه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند را یک حسنه ماندگار توصیف کرد و گفت: برابر تعالیم قرآنی و صراحت آیه شریفه ۳۲ سوره مائده، حیات بخشیدن به یک نفر حیات بخشیدن به همه مردم و جامعه است و بر همین اساس قطعاً نجات یک فرد که ذاتا بزهکار نیست و در شرایط خاص و به‌دلیل مضیقه مالی محکوم به حبس شده و خانواده او در معرض آسیب‌های جدی اجتماعی قرار می‌گیرند، کاری بسیار پسندیده است.

جانفدا خاطرنشان کرد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خیری دو سویه است زیرا خیرین محترم علاوه بر ایجاد زمینه آزادی فرد زندانی و کاهش آسیب وارده به خانواده‌های آنان، زمینه احقاق حقوق از دست رفته شاکی پرونده که به نوعی متضرر شده را نیز فراهم می‌آورند و این خیر و برکت شامل هر دو طرف پرونده می‌شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین آمار زندانیان جرائم غیر عمد با ۶۶ درصد مربوط به محکومیت‌های مالی است، از مردم خواست تا در مبادلات و مراودات اقتصادی و مالی خود دقت و ملاحظات لازم را مدنظر قرار دهند تا دچار ضرر و زیان و مشکلات قضایی نشوند.

وی با بیان اینکه طبق سنت هرساله، همزمان با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان پویش مردمی گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در همه شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار می‌شود، گفت: مردم خیر و نیکوکار استان همچون سال‌های گذشته، در این امرخداپسندانه مشارکت گسترده داشته باشند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول