اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

معاون وزیر صنعت به تربت حیدریه سفر کرد/ دولت بدهکار اصلی پروژه مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه

معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران برای بازدید از چند طرح معدنی و صنعتی صبح امروز وارد تربت حیدریه شد.

معاون وزیر صنعت به تربت حیدریه سفر کرد/ دولت بدهکار اصلی پروژه مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه وجیه‌الله جعفری برای بازدید از چند طرح معدنی و صنعتی وارد تربت حیدریه شد.

بازدید از جاده حصار یزدان و تلخ‌بخش در منطقه شکسته سیاه کدکن در مرحله نخست سفر قرار داشت، در این مسیر معادن مرمریت نیز وجود دارد و مدیر عامل اییمیدرو  در بین مسیر از این معادن نیز بازدید کرد.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی که در این سفر جعفری را همراهی می‌کند، به خبرنگاران گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری در مجتمع طلای زرمهر، برای راه‌اندازی کارخانه فراوری کائولین به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن نیاز به کمک‌های ایمیدرو است.

محمد توکلی افزود: عملیات اجرایی مجتمع فولاد رخ تربت‌حیدریه سال ۹۷ با اعتبار یک میلیارد یورو و در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار آغاز شد.

وی بیان کرد: بر اساس طرح اولیه کارخانه ظرفیت تولید سالانه ۲ میلیون تن آهن اسفنجی، یک و نیم تن ورق فولادی با تامین مواد اولیه از معادن سنگان خواف و یک میلیون و ۶۰۰ تن ذوب و ریخته‌گری است که برای ۲ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۲ هزار نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

توکلی تاکیدکرد: مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرمهر گروه صنعتی معدنی زرمهر در سال ۱۳۸۷ با هدف انجام فعالیت‌های معدنی و به خصوص با اکتشاف مواد معدنی فلزی مانند طلا، نقره، مس و غیرفلزی همچون کائولین، خاک‌های صنعتی، فلدسپار، سیلیس کار خود را در کیلومتر  ۹ جاده بایگ، در مسیر روستای فدیهه آغازکرد.

دولت بدهکار اصلی پروژه مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه 

مدیرعامل مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه نیز در این بازدید گفت: در خصوص اجرای این پروژه صنعتی بزرگ شرق کشور انچه با سرمایه گذار و کارافرین بوده انجام شده اما آنچه که به بدنه دولت مرتبط بوده متاسفانه انجام نشده و پروژه معطل مانده است.

مسعود گل شیرازی افزود: پروژه در مقطع گشایش ال سی است و چند صد میلیارد پول در حساب بانک خوابیده و به هر دلیلی دولت به وظیفه خود عمل نکرده است، در واقع دولت بدهکار و مانع اصلی به ثمر نرسیدن پروژه است و امیدواریم دولتمردان در این فرصت کم جبران مافات کنند.

وی بیان کرد: این پروژه تاکنون حتی یک ریال از هیچ بانکی تسهیلات نگرفته و وجوهی که در حساب بانک خوابیده و بهره آن را ندادند متعلق به سرمایه گذار است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول