اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

عملیات حفاری تونل خط چهار قطار شهری مشهد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد

طی مراسمی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، عملیات حفاری تونل خط چهار قطار شهری مشهد، امروز از ۲ جبهه مهر مادر واقع در خواجه ربیع و حر واقع در شهرک شهید رجایی آغاز شد.

عملیات حفاری تونل خط چهار قطار شهری مشهد با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امروز طی مراسمی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی حفاری تونل خط چهار قطار شهری مشهد از دو جبهه انتهای مهرمادر واقع در خواجه ربیع به صورت مکانیزه و با دستگاه حفار و همچنین حر واقع در شهرک شهید رجایی به صورت NATM(توسط نیروی انسانی) آغاز شد.

به این ترتیب، خط چهار قطار شهری به طول ۱۷/۵ کیلومتر با ۱۵ ایستگاه از انتهای مهر مادر تا شهرک شهید رجایی احداث خواهد شد و در میدان شهدا به خطوط ۲ و سه متصل می‌شود.

حفاری خط ۳ مترو از مسیر غرب، رونمایی از طرح‌های نوآورانه و سامانه جامع شهروندسپاری و آغاز عملیات بهسازی امتداد ۷۵ متری رضویه از دیگر پروژه‌های است که امروز با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در مشهد به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود.

اجرای همزمان ۲۷هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در مشهد

محمدرضا کلائی در این مراسم گفت: با همدلی در استان از مقامات‌ اجرایی تا مسئولان نظامی و تولیت آستان قدس حال مشهد خوب است.

شهردار مشهد بیان کرد: ۲۷ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در حال انجام‌ داریم که نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

مشهد، پیشروی احداث خطوط مترو در کشور

خلیل‌الله کاظمی نیز در این مراسم گفت: مشهد امروز پیشرو احداث مترو در کشور است؛ تا امروز ۱۱ کیلومتر از حفاری تونل خط سه درجبهه شرقی حد فاصل میدان فردوسی تا میدان صبا انجام شده و تنها ۲ کیلومتر از تونل خط سه در این جبهه باقی مانده است که حداکثرتا پایان سال ۱۴۰۰ با رسیدن دستگاه حفار به شهرک ابوذر حفر تونل در این جبهه به اتمام خواهد رسید.

معاون عمران، حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد عنوان کرد: فعالیت‌ها برای بهره‌برداری از ۵.۵ کیلومتر از خط سه قطار شهری حد فاصل میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) در ۶جبهه در حال انجام است.

وی افزود: خط چهار قطار شهری به طول ۱۷.۵ کیلومتر با ۱۵ ایستگاه از انتهای مهر مادر تا شهرک شهید رجایی احداث خواهد شد و در میدان شهدا به خطوط دو و سه متصل می‌شود.

کاظمی اظهار کرد: اعتبار خط چهار ۱۱۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. سال ۹۲ همه هزینه‌ها از طریق دولت بود اما بعد از ان از طریق اوراق مشارکت‌ تأمین اعتبار انجام‌ شد. امیدوارم با کمک آقای قالیباف سهم مشهد از این اوراق بیشتر شود.

۳.۸ هکتار خط سه مترو دستی حفاری می‌شود 

کیانوش کیامرز نیز در این مراسم گفت: عملیات دستی خط ۳ قطار شهری از الهیه آغاز شده و ۳.۸ هکتار به صورت دستی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد افزود: قرارداد پروژه۴۰۰ میلیارد تومان  است و خط سه طولانی‌ترین مسیر مترو مشهد است.

وی گفت: سال۹۵ عملیات حفاری خط سه به طول ۲۸ کیلومتر از میدان فردوسی در دو جبهه آغاز شد، ۱۷ کیلومتر حفاری شده است‌ و دو ایستگاه در محدوده حرم مطهر داریم.

کیامرز تاکید کرد: ۳هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و ۸۰ درصد ایستگاه‌ها در حال احداث است.

شهرداری مشهد پیشرو در خدمات الکترونیک در دوره کرونا

مدیرکل اداره امور شهرسازی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: مردم فارغ از اینکه کجای شهر، کشور و یا دنیا هستند می‌توانند از خدمات شهرداری الکترونیک مشهد استفاده کنند.

علی شیرازی بیان کرد: هرکس با هر سطح سواد و تخصص می‌تواند خدمات شهرسازی مثل استعلام و پایانکار را در منزل به صورت صفر تا ۱۰۰ انجام دهد‌.

وی تاکید کرد: در زمان کرونا شهرداری مشهد حرفه‌ای‌ترین خدمات را به مردم ارائه کرد. ۴هزار نفر متخصص به عنوان پشتیبان در این طرح فعال هستند و سیستم، پیشنهاد مالک را دریافت می‌کند و به صورت هوشمند آن را اصلاح و ارسال می‌کند.

بهسازی امتداد جاده رضویه آغاز شد 

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نیز در این مراسم گفت: از دو سال پیش پروژه‌های خوبی در حاشیه شهر به خصوص رضویه شاهد بودیم، باند دوم جاده رضویه در حدود یک سال با ۸۰ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسیده است.

نماینده مردم سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه افزود: انتهای محور رضویه در قالب بهسازی تا جاده میامی امتداد داده شد.

وی گفت: ۱۵ کیلومتر باقی مانده، امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

سامانه شهروند سپاری رونمایی شد

آیدا مهربان نیز در این مراسم با بیان اینکه شهردای مشهد شهرداری الکترونیک را به طور کامل تجربه کرد و به سمت شهرداری هوشمند در حرکت است، گفت: در سامانه شهروند سپاری به هیچ عنوان نیازی به عنصر واسط و یا حضور فیزیکی نیست. صفر تا صد روند غیرحضوری انجام و تمام ارتباطات سیستمی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد اظهار کرد: با ادغام فرآیندها و حذف روندهای تکراری و اضافه، ۴۰درصد فرآیند و ۳۰درصد درخواست‌ها کاهش یافت و با سیستم‌های هوش مصنوعی و سیستم‌های احراز هویت سیستم در حوزه نرم‌افزاری هوشمند شده است‌ و اتفاق ارزشمندی است که برای اولین بار در کشور رخ می‌دهد.

وی افزود: ۱۲۲ خدمت رو به شهروند در بین خدمات شهرداری احصا شده است، ۴۸ درصد کامل هوشمند شده است، ۳۵درصد در مرحله‌ استقرار سامانه است و تا پایان سال هوشمند می‌شود و مابقی در سال‌ آینده انجام خواهد شد و سرویس‌های پرکاربرد هوشمند شده است.

مهربان تاکید کرد: هوشمندسازی در همه حوزه‌های خدمات شهری و شهرسازی انجام می‌شود اما پرتراکنش ترین درخواست‌ها در حوزه شهرسازی بوده است‌ و بر همین اساس امروز از سامانه جامع شهرسازی رونمایی شد.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول