اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خراسان رضوی با 5/1 درصد کمترین نرخ بیکاری در کشور را دارد/ پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به ۸۳۶۱ طرح در استان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۶۳۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات به هشت هزار و ۳۶۱ طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان پرداخت‌شده است، گفت: نرخ بیکاری خراسان رضوی در پاییز سال گذشته به ۵/۱ درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری در کشور است.

خراسان رضوی با 5/1 درصد کمترین نرخ بیکاری در کشور را دارد/ پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به ۸۳۶۱ طرح در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، حمیدرضا پناه در اولین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خراسان رضوی  در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، نرخ مشارکت اقتصادی استان در زمستان سال گذشته ۴۲ درصد و نرخ بیکاری استان هفت درصد بود، به‌طوری‌که با مقایسه نرخ مشارکت اقتصادی استان از بهار سال ۹۷ تا پایان سال گذشته نشان می‌دهد این نرخ در فصول مختلف همواره بالاتر از متوسط نرخ مشارکت اقتصادی کشور بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یادآور شد: نرخ بیکاری خراسان رضوی در پاییز سال ۹۹ به ۵/۱ درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری در کشور است.

وی اذعان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۹۰ نفر از جویندگان کار در خراسان رضوی مشغول فعالیت شدند که ۱۰۰ درصد از تعهد استان مبنی بر به کار گمارده شدن ۹ هزار و ۶۰ نفر محقق شد.

پناه یادآور شد: سال گذشته هزار و ۲۵۸ مجوز اشتغال خانگی از سوی دستگاه‌های اجرایی میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان صادر شد که هزار و ۹۳۵ فرد حقیقی و ۵۳ فرد حقوقی زیرپوشش قرار گرفتند.

وی بابیان اینکه در راستای اجرای الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی در مرحله نخست پنج رشته مزیت دار خراسان رضوی برای توسعه این‌گونه مشاغل شناسایی شد، ابراز کرد: در مرحله دوم ۳۳۱ نفر آموزش‌های لازم برای توانمندسازی را فراگرفتند و در مرحله سوم برای ۳۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار استان شغل ایجاد شد.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۸۸/۵ درصد از سهم تکلیفی خراسان رضوی برای پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی و ۹۴/۸ درصد از سهم تکلیفی استان به مددجویان کمیته امداد محقق شد.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۴۴ هزار و ۳۳۶ نفر متقاضی استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در خراسان رضوی، یادآور شد: تاکنون ۶۳۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات به هشت هزار و ۳۶۱ طرح ارائه‌شده از سوی آن‌ها پرداخت‌شده که پیش‌بینی می‌شود از این محل ۱۴ هزار و ۸۷۴ شغل ایجاد شود.

پناه با ارائه گزارش کامل از تسهیلات پرداختی در خراسان رضوی تأکید کرد: امروز همه ما وظیفه‌داریم با بهره‌گیری از تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود بسترهای مناسبی را جهت دستیابی به اقتصادی فعال و پویا و اشتغال پایدار در استان فراهم کنیم.

 انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول