اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی تندوره مهار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با پایش مستمر، انتقال آب به آبشخورها، ایجاد چهار آبشخور جدید، ضدعفونی آب آبشخورها و واکسینه کردن حیوانات، این بیماری مشکوک به طاعون در تندوره ریشه کن شد.

طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی تندوره مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مدتی قبل در خصوص طاعون نشخوارکنندگان کوچک در خراسان رضوی مطلبی با عنوان «طاعون به جان حیات وحش تندوره افتاد/ همتی: شرایط تحت کنترل است» در خبرگزاری فارس منتشر شد.

خبرنگار فارس با پیگیری مجدد این موضوع از مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، خواستار اعلام وضعیت این بیماری واگیردار میان حیوانات اهلی و وحشی در پارک ملی تندوره شد.

تورج همتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با بیان اینکه این بیماری مشکوک به طاعون در منطقه ریشه‌کن شد، اظهار کرد: با پایش مستمر ما در منطقه و ضدعفونی کلیه‌ مناطق آبی و آبشخورها این بیماری ریشه‌کن شد.

وی افزود: چهار آبشخور جدید در پارک ملی تندوره ایجاد کردیم و با هماهنگی لازم توانستیم در مناطقی که انتقال آب بود، آب را به آبشخورها منتقل و دام‌های اطراف این منطقه را با کمک دامپزشکی خراسان رضوی واکسینه کنیم به این ترتیب سرایت این بیماری مشترک میان حیوانات اهلی و وحشی منتفی شد.

همتی با اذعان بر اینکه محیط‌بانان ما در یک هفته اخیر هیچ مورد جدیدی را که نشان از ابتلای به طاعون باشد ندیده‌اند، تکمیل کرد: شایعات حاکی از وخامت این بیماری در استان متعلق به حالا نیست و اکنون بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک( احتمال دارد طاعون هم نباشد) در پارک ملی تندوره مهار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در مهار کردن این موضوع بسیار زیاد بود و باعث شد که حساسیت ما هم زیاد شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول