اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

راه‌اندازی واکسیناسیون اتوبوسی در مشهد + فیلم

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس، ۱۰ دستگاه اتوبوس واکسیناسیون با ظرفیت روزانه ۵ تا ۷ هزار دُز واکسن وارد روند واکسیناسیون مشهد می‌شوند.

راه‌اندازی واکسیناسیون اتوبوسی در مشهد + فیلم

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با اقدام و همکاری بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی و شهرداری مشهد، از روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه جاری و هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۱۰ دستگاه اتوبوس وارد روند واکسیناسیون مشهد خواهد شد که هرکدام از این اتوبوس‌ها تا چهار نفر واکسیناتور ظرفیت دارد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی بابیان اینکه این طرح به‌صورت جهادی انجام می‌شود و شکل‌گیری ایده تا اجرای آن تنها یک هفته به طول انجامید، ادامه داد: از مجموعه‌های مختلف مانند کارخانه‌ها، روستاهای دور از دسترس، مجتمع‌های مسکونی، اماکنی که تراکم جمعیتی بالایی داشته باشد و مراکز واکسیناسیون ازآنجا دور بوده یا وجود نداشته باشد سفارش قبول می‌کنیم.

وی افزود: این کار به‌طور کامل در سیستم واکسیناسیون اجرا می‌شود و متصل به شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است؛ پس از انجام سفارش، اتوبوس‌ها چندساعتی در محل و برنامه موردنظر حتی در هیئات و مراسمات مختلف برای واکسیناسیون حضور پیدا می‌کنند.

ذاکریان بابیان اینکه افراد برای هر دو دُز اول و دوم می‌توانند به این اتوبوس‌ها مراجعه کنند، نوع واکسن موجود در این اتوبوس‌ها را بسته به موجودی واکسن در مشهد اعلام و تکمیل کرد: دیروز به‌صورت پایلوت یک دستگاه اتوبوس دریکی از مناطق مشهد مستقر شد و به‌صورت رسمی روز چهارشنبه هر ۱۰ دستگاه اتوبوس وارد جریان واکسیناسیون شهری می‌شوند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم که این اتوبوس‌ها ظرفیت تزریق ۵ تا ۷ هزار دُز واکسن در روز را دارند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول