اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی: فعالیت رمزارزها حتی با مجوز، غیرقانونی است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های رمزارزها حتی با مجوز غیرقانونی است و اجازه فعالیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ندارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی: فعالیت رمزارزها حتی با مجوز، غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، علی بهرامی‌زاده امشب در نشست خبری که در هتل امیران نیشابور برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان رضوی ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب داریم که از ۲۹ شهرک و ۲۱ ناحیه صنعتی، ۲۶ شهرک و ۱۴ ناحیه فعال است و واگذاری زمین در آن‌ها انجام‌ می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: مراحل تملک در چهار ناحیه صنعتی انجام شده که از این تعداد دو مورد در ناحیه صنعتی بیزه و زاوه در حال انجام است و دو مورد دیگر در سرولایت و گرماب، نیشابور و فیروزه در سال ۱۴۰۱  انجام می‌شود.

وی گفت: توسعه شهرک صنعتی خیام در قالب شهرک‌های صنعتی تقاضامحور در دستور کار قرار دارد و باید تأیید منابع طبیعی را بگیریم. 

بهرامی‌زاده در خصوص تنوع و تعدد شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی تأکید کرد: سمت و سوی تخصصی شدن ناحیه‌ها و شهرک‌های صنعتی با توجه به ظرفیت شهرها است و باید بحث تخصصی شدن را به‌طور جدی پیگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تصریح کرد: ۸۵ کارگاه تولیدی تا پایان سال واگذار و به بهره‌برداری می‌رسد و ۵۱۴ واحد تولیدی دیگر در مراحل اخذ مجوز محیط زیست قرار دارند و در سال آینده بهره‌برداری می‌شوند.

وی افزود: شناسایی پایش واحدهای راکد و نیمه فعال سال گذشته با کمک بسیج مهندسین امام رضا(ع) آغاز شد و بیشترین مشکل واحدهای راکد به کمبود نقدینگی و عدم جذب سرمایه‌گذار بود.

بهرامی‌زاده با بیان اینکه ۱۰۵ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته است، تاکید کرد: ۵۲۳ واحد در خارج از شهرک‌های صنعتی و ۳۰۲ واحد در شهرک‌های صنعتی راکد و در حال پایش هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه تأمین برق در برخی شهرک‌های صنعتی با مشکلات جدی روبه‌رو بودیم که با پیگیر‌های انجام شده در تأمین برق مدل مشارکتی در استان مقرر شد، ۴۰ درصد هزینه انتقال توسط برق منطقه‌ای، ۴۵ درصد توسط شرکت شهرک صنعتی و ۱۵ درصد از محل اعتبارات استان پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه برق در شهرک صنعتی قوچان ۲، شهرک صنعتی مشهد ۵، شهرک صنعتی کلات، شهرک صنعتی گناباد، ناحیه صنعتی داورزن و ناحیه صنعتی میان‌جلگه انجام شده است. 

بهرامی‌زاده با اشاره به این‌که در بخش تأمین آب شهرک‌های صنعتی، مدلی برای تأمین آب از پساب تصفیه‌خانه‌ها شروع شده است، گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها اولویت استراتژیک شرکت شهرک‌های صنعتی است، از این رو از چهار ماه قبل با همکاری انجمن مدیران صنایع استان یک طرح پیشنهادی مطرح شده که به‌زودی در شهرک تخصصی صنایع غذایی به‌صورت پایلوت انجام‌ می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول