اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشهد قطب پیوند اعضا در شرق کشور می‌شود

رییس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال آن هستیم که مشهد در تمامی موارد پیوندی به عنوان قطب شرق کشور تبدیل شود.

مشهد قطب پیوند اعضا در شرق کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، دکتر محسن علی‌اکبریان با اشاره به اینکه یکی از نکات شاخص بیمارستان منتصریه در بحث پیوند کبد است و نام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه خوش درخشیده است، اظهار کرد: پیوند کبد از سال ۱۳۹۲ در مشهد آغاز شد و تاکنون ۴۳۶ مورد پیوند کبد در بیمارستان منتصریه انجام شده که از این تعداد ۲۵ مورد برای افراد زیر ۱۸ سال و میزان بقای آنان بالای ۸۰ درصد بوده است، کسانی که بدون انجام پیوند شانسی برای ادامه حیات نداشتند.

رییس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه مشهد با بیان اینکه در شرایط بحرانی کرونایی سال ۱۴۰۰ که سختی‌های زیادی را برای تمامی گروه‌ها از جمله فعالان در بحث پیوند اعضا ایجاد کرده بود، افزود: در این مدت پیوندهای متعددی انجام شد که تنها ۴۶ مورد آن پیوند کبد بود.

وی یکی دیگر از اقدامات شاخص صورت گرفته در طول ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ را انجام پیوندهای زنده کبد اعلام کرد و خاطر نشان کرد: بیمارستان منتصریه مشهد در رتبه سوم مراکز پیوندی کشور پس از بیمارستان‌های ابن سینا شیراز و امام خمینی(ره) تهران قرار دارد، مراکز درمانی که بالای ۲۰ سال سابقه دارند و ما در طول مدت ۸ سال پس از تأسیس همسطح آنان شده‌ایم.

رئیس جدید بیمارستان منتصریه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های شاخص پژوهشی و آموزشی در حوزه پیوند کبد و غیره از جمله دستاوردهای سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی تأکید کرد: به دنبال توسعه کارها و ارتقاء جایگاه پیوند دانشگاه در کشور هستیم، مشهد به عنوان قطب پیوند کبد در شرق کشور معرفی شده و به دنبال آن هستیم که در تمامی موارد پیوندی به عنوان قطب شرق کشور تبدیل شویم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول