اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت الله علم الهدی: مطالبه از جریان‌های حکومتی حق مسلم مردم است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: مطالبه و نقد از جریان‌های حکومتی حق مسلم مردم است.

آیت الله علم الهدی: مطالبه از جریان‌های حکومتی حق مسلم مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نمازجمعه مشهد خاطرنشان کرد: دو چیز حق مسلم مردم هست: نخست مطالبه از جریان‌های حکومتی اعم از دولت، مجلس و قوه قضاییه و دوم، نقد جریان‌های حکومتی.

وی افزود: مردم در مجلس نماینده تعیین کردند، با تشخیص خودشان رئیس جمهور انتخاب کردند، تشکیل دولت داد و همان نماینده‌ها وزرا را تعیین کردند پس حق مردم است که مطالبه کنند. اگر کمبود و کوتاهی، عدم تدبیر و مدیریتی در نظام زندگی اجتماعی خودشان احساس کردند، حق دارند نقد کنند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: نقد باید منصفانه باشد، عیب را بگیرند، اشکال را بگویند و راهکار حل آن را نیز بگویند

وی در ادامه گفت: ممکن است این دو حق مبدل به ناحق بشود؛ مطالبه به صورت «زیاده‌خواهی» و نقد به‌صورت «عیب‌جویی» دربیاید.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به انفاقاتی که طی چند روز اخیر در اصفهان رخ داده است، خاطرنشان کرد: هفته‌های گذشته مردمی به عنوان مطالبه حق‌آبه خود آمدند در اصفهان تجمع کردند. این مسئله در یک مثلث حل شد: بصیرت مردم که مطالبه خودشان را عاقلانه مطرح کردند، مدیریت رسانه‌ای هوشمند که رسانه ملی وارد شد و این مسئله را مدیریت کرد و پاسخگویی مسؤولان که در مقابل مطالبه مردم نشستند، پاسخگویی کردند و حل مشکل مردم در جریان افتاد.

وی افزود: دشمن، مزدوران خودش را با کوکتل مولوتوف به میان جمعیت فرستاد، چادرهای مردم را آتش زدند و شعارهای ساختارشکنانه دادند. این شعارها توهین به نظام نبود، توهین به مردم اصفهان بود که نشان دهد برای شکم و نان و آبشان مقابل دین می‌ایستند

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: حواستان جمع باشد این حرکت‌های رسانه‌ای شما را فریب ندهد و مطالبات شما را تحریف نکند. امروز دچار «فریب رسانه‌ای» هستیم که حق را به ناحق مبدل می‌کنند. ناحق کردن حقوق مردم از طریق جریان‌های ساختارشکنانه، بزرگ‌ترین جنایت جریان رسانه‌ای امروز دنیاست.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول