اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افزایش ۱۰۰ درصدی اعضای کتابخانه های کاشمر و کوهسرخ

رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی اعضای کتابخانه های کاشمر و کوهسرخ با کاهش محدودیت های کرونایی خبر داد.

افزایش ۱۰۰ درصدی اعضای کتابخانه های کاشمر و کوهسرخ

به گزارش فارس از کاشمر، محمد فیض عارفی رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا و در نتیجه تعطیلی و یا کاهش ساعت کاری کتابخانه های عمومی باعث ریزش اعضای کتابخانه های عمومی شده بود. به گونه ای که به عنوان مثال در کاشمر و کوهسرخ تعداد اعضای کتابخانه های عمومی به یک سوم پیش از شیوع بیماری کرونا کاهش یافته بود. تعطیلی و کاهش ساعت کاری کتابخانه  ها در ماه های گذشته و عدم مراجعه اعضا برای تمدید عضویت نیز عامل اصلی کاهش اعضا بود.

وی افزود: خوشبختانه با کاهش محدودیت های کرونایی و آغاز فعالیت مستمر کتابخانه های عمومی از ۲۶ شهریور شاهد افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی اعضای کتابخانه ها هستیم. به گونه ای که هم اکنون در ۹ کتابخانه نهادی شهرستان های کاشمر و کوهسرخ ۵ هزار و ۲۳۲ نفر عضو هستند. پس از بازگشایی کامل کتابخانه ها، کتابداران با تلاش زیاد و با ایجاد ارتباط با اعضایی که برای تمدید عضویت خود مراجعه نکرده بودند و همچنین با افزایش اطلاع رسانی، زمینه لازم را برای افزایش مجدد اعضای کتابخانه ها فراهم کردند.

فیض عارفی خاطرنشان کرد: همچنین کتابداران با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به مناسبت های مختلف و کلاس های آموزشی متنوع، زمینه را برای حضور و ارتباط بیشتر مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان با کتابخانه ها فراهم که همین موضوع نیز نقش به سزایی در افزایش تعداد اعضای کتابخانه ها داشته است. از ابتدای سال جاری تا ۲۰ دی ماه نیز در مجموع ۳۷ هزار و ۶۸۵ نسخه کتاب در کتابخانه های نهادی کاشمر و کوهسرخ توسط اعضا به امانت گرفته شده است.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول