اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۲۰ میلیارد ریال کتاب از استان خراسان رضوی صادر شد

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال صادرات کتاب به کشورهای افغانستان، پاکستان و بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس داشتیم.

۲۰ میلیارد ریال کتاب از استان خراسان رضوی صادر شد

افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم برگزاری کارگاه آموزشی و نشست هم‌اندیشی با داستان‌نویسان نیشابور به خبرنگار فارس گفت: سال گذشته ۲۰ میلیارد ریال صادرات کتاب به کشورهای افغانستان، پاکستان و بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس داشتیم. مشهد و استان خراسان رضوی به بارانداز صادرات کشور تبدیل شده است.

وی افزود: استان خراسان رضوی در بین استان‌های کشور بالاترین عنوان چاپ کتاب را به خود اختصاص داده است. در سال گذشته به صورت ماهانه و سالانه ۴ هزار عنوان صدور مجوز کتاب داشتیم.

تحفه‌گر خاطرنشان کرد: استان خراسان‌رضوی در همه رویدادها و برنامه های حوزه ترویج کتابخوانی که در کشور برگزار می‌شود رتبه بسیار بالایی کسب می کند. انتظار می رود خراسانی‌ها با چنین پیشینه غنی فرهنگ و ادب از حیث محتوی، عناوین و تعداد حضور پررنگی در این رویداد داشته باشند و آثار ارزشمند آنها در این جشنواره به چاپ برسد.

وی با اشاره به این که از ۷ سال گذشته تا کنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های خوبی در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار کرده است، تصریح کرد: استان خراسان رضوی در جشنواره جام باشگاه‌‌های کتابخانه کودک و نوجوان که در سطح کشور برگزار شد‌، رتبه اول بعد از تهران را کسب کرد. و شهرستان نیشابور در سال ۹۹ چهار برگزیده در این جشنواره داشت که در بین شهرهای کشور این اتفاق بی‌نظیر بود.

تحفه گر در ادامه گفت: توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان یکی از روش هایی است که از هجمه فضای مجازی‌ و آسیب‌های آن جلوگیری می‌کند‌. اما در حقیقت باید در این حوزه بیشتر از این کار انجام شود. در حوزه کتاب کودک باید جذابیت های لازم را ایجاد کرده و به زبان کودکان کتاب نگارش شود.  همچنین از تصاویر جذاب متناسب با شرایط سن آنها استفاده شود. تا بخشی از خواسته های آنها را متناسب با اهداف نظام جمهوری اسلامی و اهداف حوزه هویتی و فرهنگی تامین کنیم. ما باید بتوانیم با تاسی از گنجینه ادبیات فارسی شاهنامه و قلم زرین نویسندگان کشور گوهر درون شاهنامه را که عزت مردانگی و جوانمردی را به نسل جوان انقلاب اسلامی منتقل کنیم.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول