اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اما و اگرهای کشف محل دفن شهدای گوهرشاد

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص کشف محل دفن دسته جمعی شهدای گوهرشاد می گوید که تاکنون سندی در این خصوص ارائه نشده است. این در حالی است که تعدادی از محققان معتقدند که باید مجوز تحقیقات برای یافتن پیکر شهدا صادر شود.

اما و اگرهای کشف محل دفن شهدای گوهرشاد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، چند روزی است که شایعه کشف محل دفن دسته جمعی شهدای واقعه گوهرشاد در فضای مجازی منتشر شده است. موضوعی که با گذشت چند روز، همچنان در حد شایعه مانده و حتی مکان مشخصی نیز برای آن اعلام نشده است.

مسعود رحمانی مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: هنوز سند و مدرک مشخصی دال بر این موضوع ارائه نشده است.

وی ادامه داد: اگر فردی سندی مبنی بر این موضوع در اختیار دارد، آن را به همکاران ما در میراث فرهنگی استان ارائه کند تا مورد بررسی کارشناسان قرار بگیرد.

به گزارش فارس، طی روز‌های اخیر در فضای مجازی اخباری درباره کشف بقایایی از گور دسته جمعی در مشهد مربوط به شهدای واقعه گوهرشاد منتشر شد، ظاهراً این گور جدید در گودال خشت‌مال‌های مشهد کشف شده، هنوز هیچ سندی دال بر اینکه بقایای پیکر‌های کشف‌‌شده مربوط به جنایت گوهر‌شاد باشد، وجود ندارد.

محققان چه می‌گویند؟

دکتر وکیلی پژوهشگر و استاد تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد می گوید: آمار شهدای واقعه گوهرشاد از ۷۰۰ نفر تا بیش از ۲ هزار نفر تخمین زده می شود و اسناد کافی برای چند نقطه محتمل دفن دسته جمعی شهدای حادثه گوهرشاد توسط پهلوی اول وجود دارد و باید مجوز تحقیقات برای یافتن پیکر شهدا صادر شود.

سعید تشکری محقق قیام گوهرشاد، نیز با بیان اینکه قبر دسته جمعی در گودال خشت‌مال‌های مشهد صحت دارد، می گوید: راویان باقی‌مانده از آن قیام در سمینار گوهرشاد به موضوع گورهای دسته جمعی اشاره کردند؛ گورهای دسته جمعی در سه نقطه باغ خونی، گودال خشت‌مال‌ها و پشت بانک ملی خیابان امام خمینی مشهد(ارگ سابق) قرار دارد؛ مسئولان فرهنگی دغدغه جدی برای این موضوع و هویت شهری مشهد ندارند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول