اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیت‌الله علم الهدی: مسئله قدس مبنای سیاست خارجی ما است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: فلسطین مسئله اصلی ما و قدس تمام مبنای سیاست خارجی ما است.

آیت‌الله علم الهدی: مسئله قدس مبنای سیاست خارجی ما است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های نمازجمعه امروز مشهد که در پایان مراسم راهپیمایی روز قدس و در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: نسل جوان ما امام و انقلاب را درک نکرده‌اند و به روایت صدا و تصویر امام را می‌شناسند و هشت سال دفاع مقدس را نیز ندیده‌اند و بعد از دوران دفاع مقدس متولد شده‌اند. امروز برای این نسل مطرح است که فلسطین یک کشور و ملت دیگر است و ما در یک نقطه دیگر چرا بایستی مسئله فلسطین برایمان مهم باشد؟

وی افزود: دشمن تبلیغات زیادی روی این مسئله در دنیا به زبان فارسی صورت می‌دهد و در گوش و مغز نسل جوان ما این شبهه و القائات را می‌خواند. توجه کنید که ما مسلمان هستیم و پیامبر و قرآن و اسلام را قبول داریم. ایشان در سرزمینی مبعوث شدند که نظام عشیره‌ای حاکم بود. اما مناسبات عشیره‌ای و خونی را بهم زدند و از میان بردند. ما شیعه اهل بیت(ع) و وابسته به پیامبر هستیم؛ مناسبت‌های ما خونی و جغرافیایی و مرزی نیست بلکه اجتماعی و دینی است و با این مناسبت‌ها زنده هستیم.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: فلسطین و قدس مربوط به اسلام است و مربوط به یک نقطه جهانی نیست. اسرائیل برای دشمنان یک خاکریز تشکیل شده بعد از جنگ جهانی دوم برای کدخدایی در دنیا است و فقط یک چالش برای این کدخدایی داشتند و آن هم اسلام است.

وی افزود: دشمن می‌خواسته و می‌خواهد خاکریز را جلو بیاورد. اما جبهه مقاومت فلسطین 70 سال است مقاومت می‌کنند و ایستاده‌اند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: مسئله فلسطین مسئله ماست. زیرا اسلام و پیامبر را قبول داریم. دشمن می‌خواهد این خاکریز را جمع کند و ما باید مقابله کنیم. فلسطین مسئله اصلی ما و قدس تمام مبنای سیاست خارجی ما است.

وی در ادامه گفت: امروز اسرائیل در بیرون شهرهای خودش امنیت و آرامش ندارد و این تفاوت بزرگ با زمانی است که امام این روز را روز قدس نامیدند. امروز فلسطینی‌های کرانه باختری به رزمندگان غزه متصل شده‌اند و اسرائیل امروز در محاصره ۱۳ میلیون فلسطینی قرار گرفته که حلقه مقاومت نیز از آنها حمایت می‌کند تا اسرائیل ریشه کن شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول