اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هشدار دامپزشکی درباره پیشگیری از تب کریمه- کنگو

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی درباره ضرورت پیشگیری از تب خونریزی دهنده کریمه- کنگو هشدار داد.

هشدار دامپزشکی درباره پیشگیری از تب کریمه- کنگو

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر محمود قربان زاده رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: با عنایت به افزایش دمای محیط در روزها و ماه های پیش رو و به تبع آن افزایش فعالیت کنه های حیوانی که باعث ایجاد و انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) می شود، برای جلوگیری از انتقال این بیماری، لازم است از هرگونه کشتار غیرمجاز دام در معابر، منازل، باغات، مراسمات مختلف و ... جلوگیری به عمل آید.

وی افزود: این بیماری یک عفونت ویروسی واگیردار در انسان و یکی از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان است که عمدتا توسط کنه منتقل می شود. این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء آلوده آن در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.

قربان زاده تاکید کرد: شهروندان از خرید و مصرف گوشت دامی هایی که بصورت غیربهداشتی  و خارج از کشتارگاههای مجاز ذبح وعرضه می شود جدا خودداری کنند و ضمن پرهیز از کشتار دام درمحیط خارج از کشتارگاه، از له کردن کنه بر روی پوست دامها نیز اکیدا خودداری کنند.

وی افزود: لازم است هنگام تماس با گوشت، خون و ترشحات دام های مشکوک، از دستکش و وسایل حفاظت فردی استفاده شده و گوشت و جگر پس از پخت کامل مصرف شود. چرا که ویروس بیماری در فرآورده های خام دامی، پس از پخته شدن به مدت ۱۵ دقیقه و درحرارت ۸۵ درجه سانتی گراد از بین می رود. همچنین لازم است افراد در هنگام  قطعه قطعه کردن، شستشو و بسته بندی گوشت حتما از دستکش مناسب استفاده کنند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول