اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اهدای آثار خوشنویس مطرح کشور به موزه حرم مطهر رضوی

علی اکبر رضوانی استاد و مدرس برجسته هنر خوشنویسی کشور، دو اثر ویژه خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

اهدای آثار خوشنویس مطرح کشور به موزه حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، تابلوی «این نظم گریه خیز» با محتوای عاشورایی ترکیب بند محتشم کاشانی و تابلوی «شمس الشموس» با اشعاری در مدح امام هشتم (ع)، عناوین آثاری است که از سوی علی اکبر رضوانی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

وی این «اهدا» را مایه مباهات و افتخار خودش دانست و گفت: بی شک این گونه اقدامات از سوی هنرمندان باعث ماندگاری هرچه بیشتر آن اثر و زنده ماندن یاد هنرمند می‌شود.

 این هنرمند برجسته دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران و درجه یک هنری است که زیر نظر استادان مطرح خوشنویسی، یدالله کابلی، امیر احمد فلسفی، عباسعلی صحافی مقدم و ابراهیمی فخر به تحصیل هنر پرداخته است.
رضوانی تاکنون ۳۸ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار و در نمایشگاه‌های مختلف گروهی انجمن خوشنویسان شرکت کرده است.

وی عناوینی از قبیل برگزیده جشنواره اول و دوم جهان اسلام، برگزیده جشنواره طریق جاوید و دوره‌های مختلف جشنواره قرآن کریم را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

رضوانی پیش از این نیز سه اثر ارزشمند هنری خود شامل دو جلد قرآن کتابت شده در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ و ۳۵ در ۵۰ و صحیفه سجادیه با خط شکسته نستعلیق را به موزه آستان قدس رضوی نیز اهدا کرده است.

۴۸ اثر خط شکسته نستعلیق این هنرمند با موضوع ترکیب بند عاشورایی محتشم کاشانی که به هنر تذهیب هنرمند جوان فاطمه رضوانی آراسته شده، به تازگی طی نمایشگاهی با عنوان گلاب اشک در نگارخانه موزه رضوی به نمایش در آمده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول