اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کاهش قاچاق کالا به افغانستان از مرز دوغارون/ کشف سوخت قاچاق ۲۸ برابر افزایش داشته است

فرمانده هنگ مرزی تایباد با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی ورود انواع مواد مخدر در طول نوار مرزی استان خراسان رضوی با افغانستان، گفت: قاچاق کالا به سمت افغانستان از طریق مرز دوغارون ۷۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش قاچاق کالا به افغانستان از مرز دوغارون/ کشف سوخت قاچاق ۲۸ برابر افزایش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، سرهنگ محمد چراغ صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: قاچاق کالا و به‌ویژه کالاهای اساسی به سمت افغانستان از طریق مرز زمینی دوغارون در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد افزایش داشته که علت آن مردمی‌سازی یارانه ها بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ارزش کالاهای قاچاق کشف‌شده مبلغ ۵۴ میلیارد و ۳۳۹ میلیون تومان بوده که امسال با کاهش ارزش به سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

فرمانده هنگ مرزی تایباد در خصوص کشف مواد مخدر افزود: ورود انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی به کشور در طول نوار مرز ۳۵ درصد کاهش داشته و دلیل آن هم کاهش ترددها در مرزهای دوغارون و شمتیغ خواف است.

سرهنگ چراغ بیان کرد: به دلیل تفاوت قیمت سوخت در ایران و افغانستان و ممنوعیت خروج ارزاق عمومی، کشف سوخت قاچاق هم نسبت به ۶ ماهه نخست پارسال ۲۸ برابر افزایش پیدا کرده است.

این مقام مرزبانی تصریح کرد: هنگ مرزی تایباد از تمام مرزهای خراسان رضوی با کشور افغانستان به طول ۲۹۷ کیلومتر و ۱۰۰ مقر مرزی حفاظت می‌کند که شامل شهرستان های خواف، تایباد، تربت جام و صالح‌آباد می شود‌.

فرمانده هنگ مرزی تایباد با اشاره به روابط با مسئولان فعلی افغانستان اظهار کرد: ملت دو کشور همسایه، ایران و افغانستان، تعلقات فرهنگی، زبانی و دینی دارند و مرزبانی فراجا هم نمی‌خواهد در این زمینه خدشه وارد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول