اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

صادرات بیش از ۴۴ میلیون دلار کالا به افغانستان

مدیرکل گمرک دوغارون گفت: در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۴۴ میلیون دلار کالا از طریق این مرز زمینی به افغانستان صادر شده است.

صادرات بیش از ۴۴ میلیون دلار کالا به افغانستان

سیدحسن رحیمی زاده در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، میزان ۱۵۰ هزار و ۱۲۶ تن کالا از طریق گذرگاه مرزی دوغارون به کشور افغانستان صادر شده که در مجموع ۴۴ میلیون و ۵۰ هزار دلار ارزش آن بوده است.

مدیرکل گمرک دوغارون افزود: میزان صادرات از مسیر این مرز زمینی در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، حدود هشت درصد افزایش وزنی و هفت درصد افزایش دلاری داشته است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی ایران به افغانستان شامل مواد غذایی، فرآورده های نفتی و سیمان می باشد.

رحیمی زاده بیان کرد: در همین مدت در حوزه ترانزیت نیز ۱۷۰ هزار و ۸۲۹ تن کالا به ارزش ۵۹۶ میلیون و ۲۹۸ هزار دلار از مبدا کشورهای دیگر، از طریق ایران و مرز دوغارون به مقصد افغانستان خارج شده است.

مدیرکل گمرک دوغارون تصریح کرد: همچنین ۲۰ هزار و ۲۷۲ تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون و ۸۲۴ هزار دلار از مبدا افغانستان، از طریق مرز دوغارون به کشورهای دیگر ترانزیت شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در مرز دوغارون، ارزش ترانزیت خروجی نسبت به چهار ماهه نخست سال گذشته ۱۰ درصد افزایش و ترانزیت ورودی ۴۶ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل گمرک دوغارون خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی چهار ماهه ۲۲ هزار و ۷۵۵ دستگاه کامیون وارد مرز دوغارون و ۲۱ هزار و ۶۷۱ دستگاه کامیون از این معبر مرزی خارج شده اند.

گفتنی است گمرک مرزی دوغارون در شهرستان تایباد در فاصله ۲۵۰ کیلومتری مشهد و ۱۳۰ کیلومتری شهر هرات افغانستان قرار دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول