اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بین‌المللی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود از بین‌المللی شدن این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال انجام مقدمات جذب دانشجوی بین‌المللی در بخش غیرپزشکی هستیم.

دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود بین‌المللی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، سیداحمد ابوالقاسمی‌فر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود قدمت ۳۰ ساله دارد و تاکنون نزدیک به پنج هزار دانش‌آموخته داشته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تاکنون ۳۷ هزار دانش‌آموخته داشته است که پنج هزار نفر آنها در حوزه علوم پزشکی هستند و این دانشگاه یک‌هزار نفر پزشک تحویل جامعه داده که ۳۰ درصد آنها در دوره‌های رزیدنتی در مقاطع بالاتر در کشور مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ادامه داد: در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در خیلی قسمت‌ها از توان اساتید دانشگاه علوم پزشکی شاهرود استفاده می‌شود و در رشته پرستاری تاکنون دو هزار دانش‌آموخته داشته‌ایم که اکثر آنها در بخش درمان شهرستان شاهرود مشغول به فعالیت هستند.

مراجعه ۸ هزار نفر به بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود 

ابوالقاسمی‌فر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود یک‌هزار نفر در بخش علوم آزمایشگاهی و ۷۶۰ نفر در رشته هوشبری دانش‌آموخته داشته‌ است، اضافه کرد: این دانشگاه ۱۰۰ تخت مصوب دارد که از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار نفر برای درمان به بخش‌های مختلف بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود مراجعه کرده‌اند.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا باری از دوش بیمارستان‌های دولتی برداریم و این بیمارستان با تمام بیمه‌ها کار می‌کند و قرارداد دارد و حتی با تمام بدقولی‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر قطع ارتباط نکردیم و با بیمه تکمیلی بیماران رایگان درمان می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با تأکید بر اینکه بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) شاهرود خودگردان است و بدون یک ریال بودجه دولتی اداره می‌شود، گفت: پزشک را تربیت می‌کنیم و حق استفاده از پزشک طرحی در دانشکده را نداریم و این یک مبحث وزارتی است که برای به‌کارگیری پزشک طرحی سهمیه نداریم و طرح را باید در بیمارستان دولتی بگذارند.

تحصیل ۳۷۰۰ دانشجو در دانشگاه آزاد شاهرود

ابوالقاسمی‌فر با بیان اینکه بیشترین دانشجو در سال ۱۳۹۴ با حدود ۱۲ هزار نفر در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تحصیل می‌کردند، افزود: سیاست‌های دولت برای ایجاد دانشگاه‌های غیرانتفاعی و علمی کاربردی سبب شد تا تعداد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کم شود و هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ دانشجو و ۷۰۰ نفر پرسنل در این دانشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به بین‌المللی شدن دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، عنوان کرد: مجوز از سازمان مرکزی اخذ شد و بازرسان وزارت علوم هم آمدند و با توجه به وجود زیرساخت‌ها، هیأت‌ علمی و آزمایشگاه، وزارت علوم هم مجوز داد و در حال انجام مقدمات جذب دانشجوی بین‌المللی در بخش غیرپزشکی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به احیای پردیس دانشگاهی بیان کرد: این اقدام در حال انجام است و در جذب دانشجو در بخش تحصیلات تکمیلی تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

قصور پزشکی در مرگ مادر شاهرودی 

ابوالقاسمی‌فر با اشاره به‌ اتفاق مرگ یک مادر بعد از زایمان در بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: این مادر شب‌هنگام در بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) این دانشگاه بستری و بچه متولد شد و بعد از آن مادر دچار خونریزی شد و فوت کرد.

وی اضافه کرد: تیمی تشکیل و نتیجه گزارش این اتفاق توسط معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به دادستانی ارسال می‌شود تا مسائل حقوقی و قضایی آن پیگیری شود و موضوعاتی همچون کمبود خون در این مورد مطرح نبوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به اینکه دکتر عسکری پزشک معالج این بیمار قصور پزشکی را قبول کرده؛ چون دیر به بیمارستان آمده است، تأکید کرد: پیگیری این پرونده تا حصول نتیجه در مراجعه قانونی در دستور کار است.

ابوالقاسمی‌فر یا بیان اینکه زمانی که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود را تحویل گرفتیم ۵۷ میلیارد تومان بدهی داشته است، از برنامه‌ریزی برای تصفیه این بدهی‌ها خبر داد.

وی با اشاره به شهریه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خاطرنشان کرد: حداقل شهریه دانشگاه آزاد اسلامی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر آن هشت میلیون تومان است.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول