اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پسته؛ ارزآورترین محصول کشاورزی استان سمنان

پسته، ارزآورترین محصول کشاورزی استان سمنان محسوب می‌شود که سال گذشته، ۱۵ میلیون دلار آن از صادرات آن عاید کشورمان شد.

پسته؛ ارزآورترین محصول کشاورزی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان به ریاست استاندار سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری با نکات قابل‌توجهی همراه بود.

در این نشست عنوان شد که بر اساس آمار، میزان تولید و صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته افزون بر ۲۰ میلیون دلار برای استان سمنان ارزآوری داشت که ۱۵ میلیون دلار آن از صادرات پسته بود.

شاخص‌های حمایت از واحدهای صادراتی در سال جهش تولید به‌صورت موردی به واحدهای تولیدی و صنعتی ارسال شود.

اداره گل گمرک استان سمنان با تمام توان و امکانات در کنار واحدهای صنعتی صادرات محور است و ظرفیت‌های خوبی در سال جهش تولید برای رونق کسب‌وکار واحدهای صنعتی در این اداره کل مشخص شده است.

توجه به استاندارد و کیفیت در تولید کالا از شاخص‌های مهم برای توسعه صادرات است که بیشتر واحدهای فعال در این بخش این اصول را رعایت می‌کنند.

در دولت تدبیر و امید روند ترخیص و صادرات کالا در گمرک‌های کشور به میزان قابل‌توجهی تسهیل شده است و این روند اصولی برای سال جاری هم ادامه می‌یابد.

تحریم‌های خارجی و شیوع کرونا ویروس در روند صادرات و واردات کالا به کشور مشکلاتی ایجاد کرد اما با رویه‌های گمرک کشور تلاش می‌شود این مشکلات به کمترین حد ممکن برسد.

تأثیرپذیری واحدهای صنعتی و تولیدی استان از تحریم‌های خارجی به نسبت آمار کشوری کمتر است و استان سمنان موفق به جذب بازارهای جدید صادراتی در سال ۹۸ شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول