اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ورود دیوان محاسبات به مشکل کم‌آبی استان سمنان

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان گفت: بر اساس آمارها و اطلاعات موجود، در بحث آب در استان کمبودهایی وجود دارد که در این زمینه ورود پیدا کرده‌ایم.

ورود دیوان محاسبات به مشکل کم‌آبی استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اکبر میرشکاری بعدازظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح پنل‌های انرژی خورشیدی اداره کل دیوان محاسبات استان سمنان اظهار کرد: ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز دیوان محاسبات استان سمنان در نظر گرفته شده بود که با پیگیری‌های ملی، ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جذب و بخشی از این طرح با ظرفیت ۲۳ کیلووات راه‌اندازی شد.

او گفت: امروز با تکمیل این طرح خورشیدی، ظرفیت تولید برق در دیوان محاسبات استان سمنان از طریق نیروی خورشیدی به ۴۸.۲ کیلووات ارتقا می‌یابد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان با بیان اینکه تا امروز بالغ بر دو هزار و 500 کیلووات برق توسط دیوان محاسبات استان تولید شده است و با راه‌اندازی این طرح در بحث جهش تولید گام برداشتیم، افزود: شعار سال دیوان محاسبات بر اساس پیام سال رهبری، نظارت هدفمند برای جهش تولید در نظر گرفته شده است.

میرشکاری بیان کرد: جهت‌گیری‌ها در بحث نظارتی به سمت جهش تولید هدایت شده است و مصوبات ستاد تسهیل رصد و بررسی می‌شود و در تلاش هستیم تا موانع موجود را برطرف کنیم.

او گفت: همچنین در بحث واگذاری املاک و زمین به اشخاص برای سرمایه‌گذاری در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی ورود پیدا کرده و پیگیری می‌کنیم تا افراد متقاضی در راستای تولید در این حوزه گام برداشته و نسبت به راه‌اندازی طرح‌ها خورشیدی اقدام کنند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان افزود: زیرساخت‌های شهرک صنعتی یکی از مؤلفه‌های توسعه تولید بوده و در این حوزه آسیب‌ها و نقاط قوت احصا شده است و بر اساس آمار و اطلاعات، در بحث آب در استان کمبودهایی وجود دارد که در این زمینه نیز ورود پیدا کردیم.

میرشکاری اضافه کرد: حدود یک هزار و 500 مترمکعب مصرف آب در بخش کشاورزی، صنعت و شرب استان است و بیشترین حجم آب نیز به‌صورت تبخیر از دست ما خارج می‌شود که در این زمینه نیز ورود کردیم تا با حفظ منابع آبی، در راستای حل مشکلات استان در این حوزه گام برداریم.

او ادامه داد: بحث گردشگری و بومگردی یکی از محورهای توسعه استان است و با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت کشور در هم‌جواری استان سمنان مستقر بوده، نیاز است تا از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان اضافه کرد: پیگیری می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا با همکاری و کمک دوستان، ششمین نیروگاه برق زباله‌سوز کشور را در استان سمنان راه‌اندازی کنیم.

میرشکاری گفت: بر اساس ماده ۵۰ قانون برنامه ششم توسعه، باید پنج درصد از ظرفیت برق کشور از محل سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در نیروگاه‌های تجدید پذیر و پاک تأمین شود.

او تشریح کرد: ۳۷ واگذاری زمین برای راه‌اندازی طرح‌های خورشیدی در استان داشتیم که جز دو مورد، برای مابقی زمین‌ها اقدامی انجام نشده است و ۱۶ مورد اعتبارنامه واگذاری زمین در منابع طبیعی به اتمام رسیده که در تلاشیم تا تمدید شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان گفت: دو مورد از واگذاری‌ها با ظرفیت ۱۰ مگاوات به بهره‌برداری خواهد رسید که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/74006/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول