اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

یک درصد برق سمنان در نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: حدود یک درصد برق استان از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود.

یک درصد برق سمنان در نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده بعدازظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح پنل‌های انرژی خورشیدی اداره کل دیوان محاسبات استان سمنان اظهار کرد: برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، ظرفیت‌های قانونی بسیار خوبی وجود دارد و در کنار آن، استفاده از این نیروی پاک، مزیت‌های بسیار مطلوبی نیز به همراه خواهد داشت.

او ادامه داد: مصرف نشدن سوخت فسیلی، ارتقای رشد اقتصادی، توسعه بهره‌وری انرژی، کاهش تلفات شبکه، افزایش راندمان انرژی و صیانت از محیط‌زیست ازجمله مزایای استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی پاک است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان اضافه کرد: شفافیت آسمان و تابش بسیار خوب خورشید در استان امری بسیار مطلوب برای بهره‌گیری از این نیروی خورشیدی در استان است.

موسوی‌زاده با بیان اینکه ۵.۳ مگاوات جمع توان تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان است، گفت: حدود یک درصد برق استان از طریق نیروگاه‌های خورشیدی تأمین می‌شود.

او اضافه کرد: ۹ دستگاه اجرایی در بحث استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی ورود کردند که نیاز است تا این مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان ادامه داد: با راه‌اندازی این طرح در دیوان محاسبات، از انتشار ۵۵ تن آلاینده co2 در سال و ۴۷۵ کیلوگرم آلاینده‌های محلی جلوگیری می‌شود و بالغ بر ۲۲ هزار مترمکعب گاز صرفه‌جویی می‌شود.

موسوی‌زاده با بیان اینکه  همچنین در بحث آب نیز ۱۷ هزار لیتر در سال صرفه‌جویی می‌شود، گفت: امروز با توجه به مصرف سال گذشته این اداره کل، راه‌اندازی این طرح خورشیدی، نیمی از نیاز مصرف این مجموعه تأمین خواهد شد.

او بیان کرد: با توجه به شرایط مناسب و مساعد حال حاضر در استان و نگاه مثبت و مطلوب مجموعه نظارتی و عالی استان در این حوزه، دستگاه‌های اجرایی بیشتری در توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر و استفاده از این نیروی پاک ورود می‌کنند.

انتهای پیام/74006/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول