اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان به ۴۲۰۰ نفر افزایش می‌یابد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان از افزایش ظرفیت خوابگاهی با بهره‌برداری از خوابگاه ۲۶۰ نفره در حال ساخت این دانشگاه هم‌زمان با دهه مبارک فجر به چهار هزار و ۲۰۰ نفر خبر داد.

ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان به ۴۲۰۰ نفر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، بهروز گل‌محمدی گفت: هم‌اکنون ظرفیت خوابگاهی این دانشگاه، چهار هزار نفر است که با بهره‌برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان به چهار هزار و ۲۶۰ نفر افزایش می‌یابد. 

او با بیان اینکه مکاتبات لازم برای تجهیز این خوابگاه نیز با صندوق رفاه دانشجویان آغاز شده، افزود: ۱۲ سوئیت هم برای دانشجویان متأهل این دانشگاه با کمک خیران در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی خوبی هم دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان به شیوع بیماری کرونا و اسکان دانشجویان با توجه به این شرایط در خوابگاه‌های دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این شرایط در هر هفته تنها ۳۰۰ نفر از دانشجویان در دانشگاه سمنان حضور خواهند داشت و کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت خوابگاهی دانشگاه استفاده می‌شود که از ۴۰ درصد ظرفیت اعلامی سازمان امور دانشجویان در استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی نیز کمتر است.

گل‌محمدی تصریح کرد: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در این شرایط تعداد دانشجویان در اتاق‌های خوابگاهی یک و نهایتاً دو نفره است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی آشپزخانه صنعتی دانشگاه سمنان در سال گذشته گفت: با توجه به شرایط کرونایی و با توجه به توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا، ارائه خدمات سلف سرویس به دانشجویان تنها به‌صورت بیرون بر خواهد بود.

به گفته معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سمنان، برای ایاب و ذهاب دانشجویان درترم جدید نیز سرویس‌های دانشگاه برای تردد به شهر تدارک دیده شده که به دلیل شرایط کرونایی وجهی از دانشجویان دریافت نمی‌شود و هزینه‌های دریافت شده ترم قبل نیز به حساب بستانکاری دانشجویان منظور شده است.

گل‌محمدی همچنین به انتخاب رئیس دانشگاه سمنان به‌عنوان رئیس کارگروه جوانان، دانشگاهیان، طلاب و تشکل‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی به همین مناسبت در استان تدارک دیده شده است.
وی خاطرنشان کرد: تهیه مستند از خاطرات شهدا و ایثارگران دانشگاه سمنان و چاپ کتابی در این خصوص، تهیه و تولید فایل صوتی کتاب‌های دفاع مقدس، ساخت تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ... ازجمله برنامه‌های دانشگاه سمنان برای چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول