اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وظیفه شرعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: مردم شیوع کرونا ویروس را جدی بگیرند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر همگان وظیفه شرعی است.

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وظیفه شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در کارگروه مراسم عزاداری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان اظهار کرد: ادامه وحدت مردم و مسؤولان در ریشه‌کنی کرونا ویروس در جامعه نقش غیرقابل انکاری دارد و آحاد جامعه باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او گفت: هیأت‌های مذهبی استان سمنان در آیین عزاداری محرم حسینی تاکنون خوب عمل کردند و این رویه مثبت ادامه یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: از تمام اقشار مردم استان سمنان برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک دعوت می‌کنم؛ مردم شیوع کرونا ویروس را جدی بگیرند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر همگان وظیفه شرعی است.

شاهچراغی گفت: اگر سلامت نباشد، خواندن نماز و عبادت خداوند هم به بهترین شکل ممکن انجام نمی‌شود و سلامتی مقدم بر هر چیز دیگری است.

او افزود: رهبر معظم انقلاب همواره به آحاد جامعه توصیه می‌کنند که به برنامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا توجه داشته باشند و هیأت‌های مذهبی با توجه به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری برای برگزاری مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: در مراسم اربعین، مردم مناجات‌ها را از رادیو و تلویزیون دنبال کنند و کمتر در جمع حضور داشته باشند.

شاهچراغی گفت: آحاد مردم خالصانه برای ریشه‌کنی کرونا ویروس در جامعه دعا کنند و با جدیت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید برای مقابله با این ویروس منحوس اقدام کرد.

دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار تمام هیأت‌های مذهبی است

حجت‌الاسلام حسین‌علی قدرتی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان هم گفت: بر اساس آمارهای موجود، ۹۸ درصد از هیأت‌های مذهبی استان سمنان در دهه اول ماه محرم دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ویروس را در گام اجرایی قرار دادند.

او اضافه کرد: هماهنگی و همدلی دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری آیین عزاداری حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مطلوب و قابل قدردانی است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان ادامه داد: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب برای انجام دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار تمام هیأت‌های مذهبی است.

قدرتی افزود: به‌طور قطع هیأت‌های مذهبی، مداحان و عزاداران در دهه پایانی ماه صفر هم با اتخاذ رویه‌های کارشناسی و توجه به دیدگاه‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا ویروس، مراسم عزاداری را با دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنند.

برنامه‌های جایگزین لحاظ شود

حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز گفت: هیأت‌های مذهبی در دهه اول ماه محرم حسینی در عزاداری‌ها به‌خوبی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند و بر اساس آمار کشوری وضعیت سمنان به نسبت دیگر نقاط کشور در این بخش بسیار قابل توجه است.

او گفت: از همراهی و تلاش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود که در ماه‌های گذشته برای برگزاری آیین عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تلاش بودند، نهایت قدردانی را دارم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر با جدیت تمام از سوی هیأت‌های مذهبی در دستور کار باشد.

شکری بیان کرد: در اربعین امسال تلاش می‌شود در قالب پویش‌های مختلف برنامه‌های جایگزین با توجه به شیوع کرونا ویروس لحاظ شود.

او اضافه کرد: مراسم عزاداری در فضای باز و در کمتر از یک ساعت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام خواهد شد و پیاده‌روی و تجمع عزاداران اربعین امسال برگزار نمی‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول