اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دانشگاه سمنان؛ در فهرست 10 دانشگاه برتر کشور در پژوهش

رئیس دانشگاه سمنان گفت: با تلاش اعضای هیأت‌علمی، خوشبختانه دانشگاه سمنان در حال حاضر جزو 10 دانشگاه برتر کشور در حوزه پژوهش است.

دانشگاه سمنان؛ در فهرست 10 دانشگاه برتر کشور در پژوهش

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، مسعود نصیری در آیین نجم (نکوداشت جایگاه محققان) دانشگاه سمنان که به مناسبت هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: طبق رتبه‌بندی ISC  دانشگاه سمنان رتبه 13 را کسب کرده و در بخش پژوهش رتبه هشتم را به دست آورده‌ایم و این افتخار بزرگی است و نباید به‌عنوان یک عدد از کناران عبور کنیم.

وی بابیان اینکه پژوهش راهی است برای گسترش مرزهای علم و دانش و گشودن افق‌های درخشان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری تجاری‌سازی علم و تولید ثروت از یافته‌های علمی و رفع نیاز جامعه از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت و تبدیل فکر و اندیشه  به محصولات تجاری از تکالیف مهم پژوهشگران است.

وی بابیان اینکه پژوهش عامل مهمی در تولید دانش، دانایی و پیشرفت جوامع انسانی است اظهار کرد: میزان پژوهش‌های انجام شده در جامعه، شاخص توسعه‌یافتگی آن جامعه است و خوشبختانه در دانشگاه سمنان با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها، شعار هفته پژوهش را سرلوحه فعالیت‌های علمی خود قرار داده و در مسیر پژوهش و تحقق جهش تولید گام نهاده‌ایم.

نصیری با یادآوری شعار امسال هفته پژوهش و فناوری با عنوان پژوهش، فناوری در خدمت جهش تولید تصریح کرد: درج نام دانشگاه سمنان در نظام‌های معتبر علمی ملی و بین‌المللی و اهتمام ویژه دانشگاهیان دانشگاه سمنان در روزهای شیوع کرونا از جمله فعالیت‌های دانشگاه سمنان در جهت تحقق شعار هفته پژوهش است.

رئیس دانشگاه سمنان تأکید کرد: در سال پژوهشی پیش رو اعضای هیئت‌علمی باید در راستای برنامه راهبردی حرکت و  تلاش خود را برای افزایش قراردادهای پژوهش و فناوری که خوشبختانه در دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته افزایش دهند.

نصیری ادامه داد: با تمام توان از پژوهشگران برتر دانشگاه حمایت می‌کنیم و در این بین، داشتن برنامه پژوهشی برای کلیه اساتید دانشگاه و تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت از دیگر مواردی است که باید از سوی اعضای هیأت‌علمی دانشگاه سمنان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول