يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

استانها  /  سمنان

نظام تعلیم و تربیت مشارکتی ایجاد شود

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: نظام تعلیم و تربیت باید به‌صورت مشارکتی پیش رود تا شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه باشیم.

نظام تعلیم و تربیت مشارکتی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدجواد حسینی عصر امروز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با شورای آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت باید به‌صورت مشارکتی پیش رود تا شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه باشیم.

وی افزود: مردم، تشکل‌ها، دانش‌آموزان، مربیان، اولیا و بخش دولتی ظرفیت‌هایی هستند که باید در خدمت آموزش و پرورش باشند تا شاهد رشد و ارتقای شاخص‌ها و استانداردها در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: طرح «صد مدرسه، صد دبیرخانه» یک نماد گفتمان بین آموزش و پرورش با بخش دولتی برای تفاهم بیشتر و تقویت و ارتقای شاخص‌ها و استانداردهای آموزشی است.

حسینی بیان کرد: در قالب این طرح یک ارتباط و تعامل دوسویه شکل می‌گیرد، به‌گونه‌ای که آموزش و پرورش از تمامی ظرفیت‌های بخش دولتی برای بسترسازی مناسب بهره برده و در مقابل نیز حوزه‌های مختلف دولت، از ثمرات این بسترسازی در آموزش و پرورش، منتفع می‌شوند.

وی گفت: در این طرح، هر مدرسه، به دبیرخانه ستاد فعالیت‌های مشترک مدرسه (آموزش و پرورش) با دستگاه اجرایی مُعین مشخص‌شده تبدیل می‌شود تا با رویکرد مدرسه‌محوری، از فضای مدرسه برای ایجاد یک ستاد همکاری مشترک استفاده کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد: امروز، هم دولت و هم آموزش و پرورش به این همکاری و تفاهم مشترک نیازمند هستند.

حسینی تصریح کرد: ما در این طرح به دنبال این هستیم تا با اجرای ستادینه‌سازی و نمادینه‌سازی، به نهادینه‌سازی فرهنگ تعامل مشترک بین آموزش و پروش و سایر بخش‌های دولت دست یابیم.

نقش نظارت مردم در امر آموزش و پرورش

غفار محمدی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز اظهار کرد: به‌منظور نقش مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات جهت تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش، شوراهای آموزش و پرورش تشکیل می‌شوند.

وی بیان کرد: بر اساس بند سه ماده ۱۳ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، باید تا پنج درصد از درآمد حاصله از صدور عوارض پروانه‌های ساختمانی، تفکیک زمین‌ها، پذیره و نوسازی به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال ۹۸، از محل عوارض بند سه ماده ۱۳ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان، بالغ‌بر یک میلیارد تومان سهم‌ آموزش و پرورش وصول شد که سرانه هر مدرسه ۸۹۰ هزار تومان بود.

محمدی بیان کرد: طی ۹ ماه سال جاری نیز از محل درآمدهای حاصل از بنده سه ماده ۱۳ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان سمنان، بالغ‌بر دو میلیارد تومان وصول شد که سرانه هر مدرسه با این میزان اعتبار یک‌میلیون و ۷۹۲ هزار تومان است.

وی افزود: پیشنهاد داریم تا عملکرد مالی (مربوط به درآمدهای بند سه ماده ۱۳ قانون شوراها) به‌صورت ۶ ‌ماهه یا سالانه توسط شهرداری‌ها به دفتر شهری و شوراها استانداری ارائه و در صورت امکان نسبت به بررسی و طراحی سیستم نظارتی برای بررسی عملکرد شهرداری‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول