اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح یادمان شهید گمنام و پروژه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان + تصاویر

یادمان شهید گمنام و چندین پروژه ورزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح شد.

افتتاح یادمان شهید گمنام و پروژه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یادمان شهید گمنام دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شاهرود و چندین پروژه ورزشی در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای پسران سمنان و دختران شاهرود ظهر امروز هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر توسط رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و با حضور مسؤولان استانی افتتاح و بهره‌برداری شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در آیین افتتاح این پروژه‌ها با تبریک ایام دهه فجر گفت: داشتن روحیه مثبت و سلامتی باعث پیشرفت تحصیلی و اجتماعی دانشجویان می‌شود و توجه بیشتر به مسائل تحصیلی دانشجویان مستلزم داشتن محیط شاد و زیبا است.

رضا نقدی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که بر شاد بودن محیط‌های دانشجویی تأثیر دارد، بانشاط بودن و ورزش دانشجویان است که ایجاد چنین مجموعه‌هایی به‌طورقطع رسیدن به این مسیر را هموارتر خواهد کرد.

وی با اشاره به الگوگیری دانشگاهیان از شهدا تصریح کرد: نقشه راه آینده با الگوگیری از شهیدان ترسیم می‌شود و ما عهد بسته‌ایم هیچ‌گاه یاد شهدا را فراموش نکنیم و امروز زنده به نام شهیدان هستیم.

افتتاح سالن ورزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: سالن ورزشی چندمنظوره دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در مساحت یک‌هزار ۴۸۷ مترمربع با اعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

نقدی جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بالغ‌بر ۱۸۰ هزار دانشجو در تمامی استان‌های کشور و در ۱۷۹ دانشکده در کشور عنوان کرد و افزود: این دانشگاه دارای ۲۵ هزار عضو هیأت ‌علمی و استاد است.

وی اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی بسیار موفق عمل کرده و ۶۴ درصد از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی شاغل می‌شوند که این عدد بالای اشتغال بسیار قابل‌تأمل و مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در عینیت بخشیدن به جهش تولید است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به عملکرد موفق این دانشگاه در زمینه اشتغال گفت: علت این آمار قابل‌تأمل گذراندن چهار سال از دروس این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان‌ها، ارائه مهارت‌آموزی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، برگزاری ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در این دانشگاه است و اینکه این دانشجویان به دلیل مهارتی و آچار به دست و فنی بودن سریعاً جذب بازار کار می‌شوند.

نقدی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور دارای سه هزار و ۶۰۰ کارگاه و آزمایشگاه است که ۷۰ کارگاه و آزمایشگاه به استان سمنان اختصاص دارد.

وی بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین در حال حاضر با داشتن بیش از چهار هزار دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان مشغول به فعالیت است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در کارآفرینی دارد

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان سمنان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی و کسانی که در پیروزی انقلاب ایفای نقش کردند، اظهار کرد: امروز وظیفه همه ما حرکت در مسیر امام (ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام رضا کهساری دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به‌عنوان یک دانشگاه کارآفرین دانست که نقش خطیری در جهت کارآفرینی در جامعه برعهده دارد و مأموریت این دانشگاه را توانمند کردن دانشجویان برای کاربرد علوم و فنون و ایجاد زمینه‌های اشتغال در بازار کار عنوان کرد.

سمنان؛ نخستین استان تشکیل‌دهنده شورای مهارت

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سمنان نخستین استانی است که شورای مهارت را تشکیل داده است، عنوان کرد: از ظرفیت‌های زیاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این شورا استفاده خواهیم کرد.

حسن سعدالدین دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی را پویا، اشتغال‌زا، کارآفرین و مهارت‌محور دانست و گفت: در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استانداری سمنان از این دانشگاه دعوت به عمل خواهیم آورد.

وی ضمن برشمردن مأموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای که همان تربیت تکنسین ماهر و آماده برای ورود به بازار کار است، افزود: استانداری سمنان آماده عقد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در بخش مهارت‌آموزی و صنعت است تا نیازهای آموزشی واحدهای تولیدی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول