اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خسارت ۲۱۵ میلیارد ریالی سیل به راه‌های سمنان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از برآورد خسارت ۲۱۵ میلیارد ریالی سیلاب اخیر به راه و ابنیه فنی محورهای مواصلاتی زیرپوشش این اداره کل خبر داد.

خسارت ۲۱۵ میلیارد ریالی سیل به راه‌های سمنان

احسان منصورکیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در پی بارش‌های هفته گذشته و جاری شدن سیل در حاشیه محورهای مواصلاتی، ۲۱۵ میلیارد ریال خسارت به راه‌ها و ابنیه فنی شهرستان‌های سرخه، گرمسار و دامغان وارد شد.

وی با اشاره به آنکه وقوع سیلاب به ۱۳۲ دستگاه ابنیه فنی در حوزه محورهای استان صدمه وارد کرد، گفت: با همت نیروهای راهداری و بهره‌مندی از امکانات و تجهیزات و مشارکت سایر دستگاه‌های امدادی، عملیات امدادرسانی و پاک‌سازی رسوبات و گل‌ولای از سطح محورها در اسرع وقت انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: وقوع بارش طی چند روز متوالی در حوزه شهرستان دامغان منجر به ورود گل‌ولای به سطح راه، تخریب دریواسیون‌ها و جسم راه، تخریب شانه راه، تخریب رادیه و برید و آسیب به ۹۳ دستگاه ابنیه فنی در محور دامغان- جندق و معلمان- طرود شد که میزان خسارات وارده در این شهرستان، حدود ۱۹۹ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه شهرستان‌های گرمسار و آرادان، وقوع سیلاب باعث ورود لای به سطح راه و تخریب دریواسیون در محور آرادان سرخه محدوده سیدآباد، تخریب شانه راه و بروز خسارت به ۳۶ دستگاه ابنیه فنی شد که مقدار خسارات وارده در حدود ۱۱ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

منصورکیایی با اشاره به برآورد خسارت پنج میلیارد ریالی در شهرستان سرخه گفت: سیل باعث آب‌شستگی شانه و تخریب محورهای روستایی اسدآباد- نظامین و محور روستایی جمشید آباد-یج- امام‌زاده عبدالله و جوین شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان افزود: راهداران از همان لحظات اولیه سیلاب با حضور در محل اقدامات لازم برای بازسازی و جلوگیری از خسارات بیشتر را انجام دادند.

او گفت: امید است با تلاش شبانه‌روزی راهداران و تخصیص به‌موقع اعتبارات موردنیاز برای بازسازی خسارات به وجود آمده شاهد تسریع در بازسازی و زدودن اثرات ناشی از سیل باشیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول