اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گسستگی بین علم و نیاز روز جامعه ترمیم شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: گسستگی بین علم و نیاز روز جامعه باید به همت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها ترمیم شود.

گسستگی بین علم و نیاز روز جامعه ترمیم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله خجسته‌پور در آئین سنا (بزرگداشت مقام شامخ معلم) و آئین ناب (نکوداشت استعدادهای برتر) که با حضور معاون آموزشی وزیر علوم و جمعی از مسؤولان استان و دانشگاه سمنان در بستر فضای مجازی برگزار شد، ضمن قدردانی از اساتید دانشگاه‌ها برای آموزش در دوران کرونا اظهار کرد: مشکلات امروز و فردای جامعه باید عالمانه رفع شود که در این میان نقش اساتید دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: گسستگی بین علم و نیاز روز جامعه باید به همت اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها ترمیم و برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بر حفظ روحیه امید و نشاط به‌خصوص در محیط علمی و تحقیقاتی و تزریق این روحیه امید و نشاط به دانشجویان از سوی اساتید تأکید کرد.

 خجسته‌پور با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد گفت: در این روز دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را داریم که می‌توان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی از شور سیاسی دانشجویان بهره‌مند شویم.

تأسیس شرکت‌های دانشگاهی؛ در دستور کار

مسعود نصیری‌زرندی، رئیس دانشگاه سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: امیدواریم با انجام واکسیناسیون به‌زودی شاهد حضور اساتید و دانشجویان در محیط دانشگاه باشیم.

وی افزود: وظیفه اساتید در دوران شیوع کرونا، نه‌تنها کم نشده؛ بلکه این مسؤولیت افزون شده است که از تک‌تک آنان قدردانی می‌کنم.

رئیس دانشگاه سمنان افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت علوم موضوع همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی به نتایج خوبی رسیده است.

نصیری‌زرندی مأموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها، تقویت دوره‌های پسادکتری، مهارت‌آموزی به دانشجویان و تأسیس شرکت‌های دانشگاهی از سوی اساتید در پارک علم و فناوری را از جمله مواردی عنوان کرد که در نشست روسای دانشگاه‌ها بر آن‌ها تأکید شده است.

فعالیت ۳۶۸ عضو هیأت علمی در دانشگاه سمنان

فرشاد ورامینیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان نیز در این آئین گزارشی از عملکرد این حوزه ارائه کرد و گفت: در یک سال گذشته بالغ‌بر ۵۰ تبدیل وضعیت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۳۶۸ عضو هیأت علمی در دانشگاه سمنان مشغول فعالیت علمی هستند، افزود: شیوه‌نامه اجرایی آئین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی ویژه دانشگاه تهیه شده و در مرحله ویراستاری و صفحه‌آرایی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان با اشاره به ابلاغ نظامنامه اخلاق آموزش برای دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم خاطرنشان کرد: کمیته اخلاق به‌زودی در دانشگاه سمنان تشکیل و در این خصوص اقدام می‌شود.

به گزارش فارس، در این آئین از منشور اخلاق آموزش و جایزه استاد فقید دانشگاه سمنان مرحومه دکتر عصمت اسماعیلی رونمایی شد.

تجلیل از برندگان جایزه انتخاب (وفاداری)، منتخبان رده‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی طرح راد و نیز برندگان جایزه شادروان مهندس رمضان علی حاجی قربانی از دیگر بخش‌های این آئین بود.

سپاس و نکوداشت اساتید با ارتقای مرتبه علمی در سال ۹۹ و نیز تجلیل از اساتید نمونه آموزشی، معاونان نمونه، مدیر گروه نمونه و اعضا با همکاری شایسته با دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان نیز پایان‌بخش این آئین بود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول