اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ایجاد ۶ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تأسیس ۶ رشته برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ در این دانشگاه موافقت کرد.

ایجاد ۶ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا نقدی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مأموریت پرورش دانشجوی ماهر و کارآفرین را برعهده دارد و در این راستا رشته‌های تحصیلی موجود در  دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با توجه به نیاز جامعه و بازار کار انتخاب می‌شوند.

وی رشته‌های جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان را  تربیت بدنی، شبکه‌های کامپیوتری، معماری داخلی و گیاه‌پزشکی در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه‌ای معماری و  تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت و برنامه‌ریزی تربیت بدنی در مقطع کارشناسی ناپیوسته عنوان کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اضافه کرد: با اضافه شدن این ۶ رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های این دانشگاه به ۵۸ رشته رسید.

نقدی عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به نیاز نیروی انسانی ماهر تنها دانشگاهی است که مجوز توسعه فضای فیزیکی، جذب هیأت علمی، راه‌اندازی رشته‌های جدید و افزایش دانشجو را دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، تربیت تکنسین ماهر را یکی از رسالت‌های مهم این دانشگاه عنوان کرد و افزود: آمار اشتغال به کار پسران فارغ‌التحصیل از واحدها و مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ۶۷ درصد است.

نقدی اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با مأموریت تربیت تکنسین بازار کار و صنعت، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های کشور با ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده فنی و حرفه‌ای و جمعیت دانشجویی بالغ‌بر ۱۶۰ هزار نفر در سراسر کشور است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های آماری، ۶۰ درصد دانشجویان دختر پس از فارغ‌التحصیل شدن از مراکز وابسته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بیان کرد: این دانشگاه در حال حاضر با داشتن بیش از چهار هزار دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان در حال ارائه خدمت به جوانان این مرز و بوم است.

نقدی عنوان کرد: ثبت‌نام پذیرش در مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  از ۳۰ خردادماه آغاز شده است و تا ۶ تیرماه ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی، تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول