اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سلب صلاحیت بهره‌برداری ۷ معدن در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از سلب صلاحیت بهره‌برداری هفت معدن در استان خبر داد.

سلب صلاحیت بهره‌برداری ۷ معدن در استان سمنان

 به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی تشنه‌دل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ظهر امروز در بیستمین جلسه شورای معادن استان که به ریاست استاندار سمنان و با حضور ویدئوکنفرانسی اعضای شورای در استانداری برگزار شد، گفت: با رأی اعضای شورا، هفت معدن سلب صلاحیت و انتزاع شدند.

وی افزود: انتزاع و سلب صلاحیت معادن به دلایل مختلفی اعم از عدم فعالیت، عدم انجام تعهدات و استخراج لازم، عدم انجام اقدامات جهت تمدید پروانه و یا اتمام انقضای اعتبار پروانه بهره‌برداری انجام می‌شود.

دبیر شورای معادن استان سمنان تصریح کرد: با دستور استاندار سمنان، اعضای کمیته کارشناسی شورای معادن موظف هستند نسبت به سلب صلاحیت معادن، تمامی موارد قانونی و کاری را مدنظر قرار دهند و تصمیمات دقیقی گرفته شود و بعد از تصویب سلب صلاحیت این معادن دیگر نیازی به بررسی مجدد و طرح موضوع در شورا نباشد.

تشنه‌دل با اشاره به دیگر دستور کار این نشست اظهار کرد: در این جلسه، درخواست ۹ بهره‌بردار معدن در خصوص تعطیلی موقت مورد بررسی قرار گرفت که پس از بحث و تبادل‌نظر، با درخواست تعطیلی موقت این تعداد معدن موافقت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه این نشست ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت معدنی و اقدامات انجام‌شده در خصوص فعال‌سازی معادن در استان افزود: طرح فعال‌سازی معادن غیرفعال استان به جهت شناسایی و آسیب‌شناسی معادن غیرفعال در استان اجرایی شده است و معادن غیرفعال در هفت رسته و شاخص دسته‌بندی شده و بررسی می‌شوند.

تشنه‌دل با اشاره به اجرای بند ۴ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه عنوان کرد: استقرار دفاتر مالی و حوزه مالیاتی معادن باید در استان محل استقرار معدن باشد و تمدید پروانه، پرداخت تسهیلات و سایر خدمات منوط به استقرار دفاتر معادن در استان محل استقرار معدن خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در سال ۱۳۹۹، بیش از ۸۰ درصد افزایش وصولی در بحث حقوق دولتی معادن در استان نسبت به سال ۹۸ داشتیم و در حال حاضر بدهکار عمده در سیستم حقوق دولتی مکتسبه از معادن در استان نداریم.

تشنه‌دل افزود: سعی کردیم یک سری از معادن در استان که بلاتکلیف بودند را با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی تعیین تکلیف کنیم.

او ادامه داد: امیدواریم در سال جاری یک گام دیگر رو به جلو برداشته شود و معادن راکد نیز به چرخه تولید بازگردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر، ۶۴۹ پروانه بهره‌برداری، ۵۰ گواهی کشف و ۱۳۳ پروانه اکتشاف معادن در استان وجود دارد.

تشنه‌دل افزود: در ابتدای سال ۱۳۹۹، بحث فعال‌سازی معادن غیرفعال آغاز شد، ۶۴۸ معدن در ابتدای سال در استان دارای پروانه بهره‌برداری بودند که از این ‌میزان، ۳۷۴ معدن غیرفعال بودند که با اقدامات صورت‌گرفته در نهایت در انتهای سال تعداد معادن غیرفعال استان به ۱۰۴ عدد کاهش یافت.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول