اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

وجود ۱۰ هزار بی‌سواد در سمنان/ نیمی از بیسوادان اتباع خارجی هستند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با توجه به جمعیت استان، حدود ۱۰ هزار نفر بی‌سواد هستند که نیمی از آنها را اتباع و مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند.

وجود ۱۰ هزار بی‌سواد در سمنان/ نیمی از بیسوادان اتباع خارجی هستند

اسماعیل ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، از نرخ بالای باسوادی در استان خبر داد و اظهار کرد: آموزش و پرورش استان سمنان در فعالیت حوزه سوادآموزی حائز رتبه عالی در کشور شده است.

او ادامه داد: سازمان نهضت سوادآموزی هر ساله استان‌های کشور را در شاخص‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌دهد که بر این اساس عملکرد و رتبه عالی برای استان سمنان تعیین شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان درباره وضع باسوادی در استان گفت: استان سمنان از لحاظ نرخ سوادآموزی در وضعیت خوبی قرار گرفته و دارای رتبه دوم کشوری است و با توجه به جمعیت استان، حدود ۱۰ هزار نفر بی‌سواد هستند که نیمی از آن را اتباع و مهاجران خارجی تشکیل می‌دهند.

ادهم، مهم‌ترین چالش پیش روی این نهضت را شناسایی افراد بی‌سواد از جامعه هدف دانست و افزود: اطلاعات شناسایی دقیق از محل زندگی آنان دراختیار نیست و برای شناسایی دقیق آنها نیازمند برنامه‌ریزی جامع‌تری هستیم.

وی افزود: فعالیت‌های سوادآموزی تنها به باسوادی و خواندن و نوشتن محدود نمی‌شود، بلکه تعمیق سواد برای کم‌سوادان و ایجاد امکان تحصیل در مقاطع بالاتر نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، ترویج سواد کاربردی را از اولویت‌های مهم حوزه سوادآموزی دانست و گفت: با توجه به تغییر رویکرد سازمان‌های بین‌المللی اگر به مقوله سواد با نگاه سنتی پرداخته شود، قطعا جایگاه کشور متزلزل خواهد شد از این رو یادگیری مهارت‌های کاربردی و عملی نیز در کنار سوادآموزی در اولویت است.

ادهم با بیان اینکه در حوزه سوادآموزی غنی‌ترین محتواهای آموزشی را تولید و فراهم کرده‌ایم، تصریح کرد: تدوین قریب به سه هزار دقیقه محتوای آموزشی و اجرای بیش از یک هزار ساعت دوره آموزش مهارت‌های زندگی، اجتماعی، فردی و حرفه‌ای در مراکز یادگیری محلی استان از مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه حدود سه هزارنفر سهمیه آموزش و پرورش استان سمنان در حوزه آموزش سواد به جامعه هدف بی‌سوادان است و در هشت مرکز سوادآموزی در سطح استان این مهم انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول