اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

احتمال بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از آبان/ بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون است

استاندار سمنان گفت: بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون بوده و احتمال برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها به‌صورت حضوری در آبان ماه وجود دارد.

احتمال بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها از آبان/ بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر، استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: کماکان سیر نزولی بیماری کرونا در استان از نظر سرایت و مرگ‌ومیر ادامه‌دار است و وضعیت خوبی داریم.

استاندار سمنان افزود: بر اساس این روند نزولی و رو به کاهش، تعداد شهرستان‌های با وضعیت زرد کرونایی در استان افزایش یافته و در حال حاضر سه شهرستان سرخه، آرادان و میامی در وضعیت زرد قرار دارند.

آشناگر ادامه داد: مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت رنگ‌بندی نارنجی کرونایی قرار داشته و در حال حاضر شهرستان با وضعیت قرمز در استان نداریم.

وی با بیان اینکه استان سمنان همواره در شاخص ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور جزو سه استان برتر بوده، تصریح کرد: هم‌اکنون و بر اساس گزارش ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، میزان رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در استان متأسفانه کاهش پیدا کرده که خواهش داریم تا مردم عزیز همچون گذشته در رعایت پروتکل‌ها اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری نباشیم.

استاندار سمنان با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون در استان بسیار خوب است، بیان کرد: مراکز واکسیناسیون در استان به‌سرعت در حال واکسینه کردن گروه‌های هدف هستند و در حال حاضر، متولدان سال ۱۳۶۸ و قبل از آن در استان می‌توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با سرعت واکسیناسیون فعلی و حل مشکلات موجود در این مسیر در خصوص واکسن، باید بتوانیم در آینده نزدیک ۱۰۰ درصد جمعیت هدف استان را واکسینه کنیم.

آشناگر از تخصیص سهمیه ۶۰ هزار نفری برای سفر اربعین و آن هم به‌صورت هوایی خبر داد و افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، تنها افرادی که دو دز واکسن را تزریق کره‌اند، می‌توانند نسبت به دریافت ویزا و انجام این سفر اقدام کنند.

استاندار سمنان گفت: در خصوص بازگشایی مدارس نیز موارد مرتبط، منوط به واکسیناسیون بوده و البته با توجه به وضعیت مطلوب واکسیناسیون در حوزه دانشگاه‌ها، احتمال برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها به‌صورت حضوری در کشور طی آبان ماه وجود دارد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول