اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

رشد ۳۵ درصدی صادرات از سمنان/ ۵۰۰ میلیون دلار کالا به ۳۵ کشور جهان صادر شد

استاندار سمنان از رشد ۳۵ درصدی صادرات از استان سمنان در سال جاری خبر داد و گفت: امسال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار کالا به ۳۵ کشور جهان صادر شده است.

رشد ۳۵ درصدی صادرات از سمنان/ ۵۰۰ میلیون دلار کالا به ۳۵ کشور جهان صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان، با تأکید بر اینکه ما در راستای توسعه متوازن استان گام برمی‌داریم، اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا به فرموده مقام معظم رهبری، اعتماد از دست رفته مردم را مجدداً از طریق سفرهای شهرستانی و پیگیری مطالبات به‌حق بازیابیم.

وی افزود: با توجه به ابلاغ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و در راستای بحث توجه به داخل کشور، رشد ۸.۵ درصدی برای استان پیش‌بینی شده است که لازم است در سه حوزه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری برای تحقق این مهم تلاش بیشتری کنیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: ۴۸.۴ اشتغال استان در حوزه خدمات، ۳۷.۱ درصد در بخش صنعت و معدن و ۱۴.۶ درصد در حوزه کشاورزی است.

هاشمی با بیان اینکه همه‌گیری نزدیک به ۲۰ ماهه ویروس کرونا لطماتی را به اشتغال در بخش خدمات وارده کرد، گفت: تردد مسافر یکی از شاخصه‌های فعال نگاه داشتن بخش گردشگری و خدمات در استان است که به دلیل کرونا با مشکلاتی مواجه شده و در آینده با کنترل بیماری و اقدامات مناسب، شاهد رونق آن خواهیم بود.

استاندار سمنان افزود: در سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار کل استان بود که ۵۰ درصد آن تاکنون تخصیص یافته و ۴۲ درصد مختص حوزه عمرانی است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۲۷ پروژه نیمه‌تمام در استان سمنان در حال حاضر وجود دارد که ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آن نیاز است که در این راستا و به‌منظور بهره‌برداری از طرح‌ها تلاش خواهیم کرد.

هاشمی از رتبه دوازدهم استان در بحث سرانه درآمد و حوزه عمرانی خبر داد و گفت: در حوزه اعتبارات ملی استان سمنان در رتبه ۲۱ و در کل اعتبارات در رتبه ۲۵ قرار داریم.

وی با بیان اینکه بحث محرومیت و جمعیت دو شاخص توزیع اعتبارات است، تصریح کرد: امیدواریم پراکندگی نیز در توزیع اعتبارات سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود تا استان سمنان که دارای پراکندگی جمعیتی بالایی بوده و نیازمند ارائه خدمات به تمام مردم استان است، از اعتبارات مطلوب‌تر برخوردار باشد.

استاندار سمنان اظهار کرد: سال گذشته، ۵۰۰ میلیون دلار صادرات ۵۲ نوع محصول از استان به ۳۵ کشور دنیا انجام شده که ۳۲۲ میلیون دلار از طریق گمرک استان صورت گرفته که مدیریت می‌کنیم تا سهم بیشتری از این مقدار از گمرک استان انجام شود.

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت‌گرفته و بر اساس گزارش و آمار موجود، صادرات کالا در هشت ماهه نخست سال جاری با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

هاشمی، آب را یکی از اولویت‌های بسیار جدی استان دانست و تأکید کرد: مسأله آب مورد تأکید نمایندگان مردم استان نیز قرار دارد که با همت والای نمایندگان در این خصوص اقدام کرده تا دغدغه به‌حق مردم استان در بحث تأمین آب مدیریت شود.

استاندار سمنان از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و تسهیلات در سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: از همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در مدت حضورم به‌عنوان خدمتگزار مردم استان و به‌ویژه در سفر ریاست جمهوری به استان تقدیر و تشکر دارم؛ سفر ریاست جمهوری به استان سفری بی‌حاشیه، کاربردی و عملیاتی بود و کمیته‌ای ویژه پیگیری مصوبات سفر در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول