اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه قدس با کاهلی و دنیاطلبی میانه‌ای ندارد

دانشجویان استان سمنان با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز حمایت از آزادی قدس شریف اعلام کردند: راه قدس با کاهلی و دنیاطلبی میانه‌ای ندارد و این راه مرد جنگ می‌خواهد و مرد جنگ از سختی‌ها، دشواری‌ها و جان دادن‌ها هراسی ندارد.

راه قدس با کاهلی و دنیاطلبی میانه‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، دانشجویان مسلمان و پیرو استقلال و آزادی و عدالت در استان سمنان با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از آزادی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: بشریت همواره دارای روابطی جدای از مرزها و جغرافیای منطقه‌ای بوده است، که ریشه در روابط الهی و انسانی دارد. همین موضوع مهم است که بدانیم انسان برای اتفاقاتی که برای هم نوعش رخ می‌دهد نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و تمام تلاش خود را برای مرتفع کردن این اتفاق به کار می‌گیرد.

در این بیانیه می‌خوانیم: مسأله قدس، مظهر جراحتی است که به قلب امت اسلام وارد شده و ما این جراحت را که به نخستین قبله‌گاه توحیدی امت واحده و عزیز مردمان این امت وارد شده است را، نه‌تنها هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد: بلکه بنابر تکلیف و هویت استکبارستیزی امت واحده، هیچ‌گاه بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت.

این بیانیه می‌افزاید: در طول تاریخ همواره وابستگی کشورهای مسلمان به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بیشتر از اینکه به خاطر توانایی‌ها و قدرت غرب باشد، به دلیل ضعف‌هایی بود که منجر به غفلت، عدم خودباوری و سکولارمحوری می‌شد.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: امروز تک تک افراد در جوامع مسلمان برای عبور از این مسائل باید دارای نقش تعیین‌کننده‌ای باشند که این صحنه در مشارکت هرچه بیشتر مردم در حوزه‌های اساسی امت اسلامی ظهور پیدا می‌کند.

در این بیانیه آمده است: آن‌گونه که خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: و امر هم شوری بینهم و مشاور هم فی الامر؛ مسائل و مشکلات خود را به مشورت با یکدیگر بگذارید تا از پس مشکلاتی که جوامع مسلمان با آن مواجه هستند فائق آیید. و فقط در سایه ورود همگان است که می‌توان سایه عادی‌سازی در روابط با صهیونیسم جهان‌خوار و استیلای آن بر ملت فلسطین را برداشت.

این بیانیه تصریح می‌کند: قضیه فلسطین امروزه نه‌تنها مسأله نخست جهان اسلام بلکه به موضوعی مهم در جهان بدل شده است؛ استکبار اشغال‌کننده‌ای که حقوق ملت فلسطین را پایمال کرده، امروزه با دست و پا زدن‌هایی دیگر، سعی می‌کند دولت‌هایی ازجمله دولت آذربایجان را به عروسک خیمه‌شب‌بازی اهداف پلید خود مبدل سازد و این نقض آشکار هویت اسلامی یک ملت است.

در این بیانیه می‌خوانیم: زمانی که امام خمینی (ره) با ابتکار خویش روز قدس را نام‌گذاری کردند، هدف صرفاً موضع ایران برابر رژیم اشغالگر قدس نبود؛ بلکه بیدار کردن وجدان جامعه جهانی و انزجار هر انسان آزاده‌ای نسبت به این اتفاقات دردمند بود.

این بیانیه می‌افزاید: امت مسلمان ایران؛ اگر شب قدر شب استغفار از ذنوبی است که در سال مرتکب شده‌ایم، روز قدس نیز روز استغفار امت از تمامی غفلت‌هایی است که در طول تاریخ و به‌خصوص سده‌های اخیر مرتکب شده است و این روز، روز رهایی امت مسلمان جهان از بندگی شیطان بزرگ و ابرقدرت‌های عالم و سر فرود آوردن در مقابل پروردگار توانا است.

در این بیانیه آمده است: ملت شهیدپرور و غیور ایران؛ روز جهانی قدس امسال را بسیار متفاوت ببینید، بدیهی است که استکبار جهانی از نقش امت مسلمان و نقش‌آفرینی ایران اسلامی در تحولات نظم نوین جهانی در هراس است؛ چراکه چندی پیش رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای فرمودند « ما گفتیم این‌ها 25 سال آینده را نخواهند دید اما با توجه به فروپاشی درونی و فشارهای بی‌امان نیروهای مقاومت، خود بسیار برای نابودی عجله دارند».

این بیانیه تأکید می‌کند: ای مردم ولایی، به گوش باشید که راه قدس با کاهلی و دنیاطلبی میانه‌ای ندارد و این راه مرد جنگ می‌خواهد و مرد جنگ از سختی‌ها، دشواری‌ها و جان دادن‌ها هراسی ندارد. امروز وعده قرآن به تحقق نهایی خویش نزدیک می‌شود و امت اسلام دریافته که چگونه برای آزادی قدس اقدام کند.

در این بیانیه آمده است: ما دانشجویان مسلمان و پیرو استقلال و آزادی و عدالت، برای همنوعان خود در قدس شریف پیام ایستادگی و مقاومت می‌فرستیم و همچنین به سفیران استکبارستیز امت واحده در همه عرصه‌ها، یعنی همه آنها که با هر سلاح، قلم و اندیشه‌ای برابر صهیونیسم جهان‌خوار و اسرائیل غاصب، ایستادگی می‌کنند، ازجمله بانوی ورزشکار غیرتمند هم‌استانی‌مان، سعیده نصیری که در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات تکواندو، مقابل حریف خود از رژیم صهیونیستی به روی شیاپ چانگ نرفت درود می‌فرستیم و افتخار عرض می‌کنیم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان و خانواده، آرزوی سلامتی، و توفیقات روزافزون را خواستاریم.

در پایان به همه برادران و خواهران ارجمند می‌گوییم که بشتابید قدس شریف انتظار ما را می‌کشد.

والعاقبة للمتقین

شورای تبیین مواضع استان سمنان

هسته بین‌الملل استان سمنان

شورای تبیین مواضع شهرستان شاهرود

شورای تبیین مواضع شهرستان سمنان

شورای تبیین مواضع شهرستان دامغان

شورای تبیین مواضع شهرستان گرمسار

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول