اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

حفظ سلامت مردم واجب‌تر از برگزاری نماز جمعه است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: با توجه به شیوع کرونا در سطح جامعه، تجمعات و برنامه‌های مختلفی به مثل اقامه نماز جمعه لغو شده است از آنجائیکه حفظ سلامت مردم واجب است، ما نیز تابع نظر کارشناسان وزارت بهداشت هستیم.

حفظ سلامت مردم واجب‌تر از برگزاری نماز جمعه است

آیت الله مصطفی محامی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار کرد: حفظ سلامت مردم جامعه، واجب از برگزاری نماز جمعه است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا در سطح جامعه، تجمعات و برنامه های مختلفی به مثل اقامه نماز جمعه لغو شده است، طبعا حفظ سلامت مردم از واجبات مهمی است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دنبال می شود و ما نیز تابع نظر کارشناسی آنها هستیم.

امام جمعه زاهدان، اضافه کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تصمیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اقامه نماز جمعه گذشته در چندین استان لغو شد و برخی از علمای اهل سنت نیز از این موضوع، در راستای حفظ سلامت جان انسان‌ها پیروی کردند.

وی ضمن تقدیر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی، پزشکان، پرستاران و تمامی پرسنل و کارمندان این حوزه که در زمینه مقابله و مبارزه با بیماری کرونا تلاش می کنند، تصریح کرد: مردم باید برای حفظ سلامت خود به توصیه های متخصصان و نظرات کارشناسی آنها عمل کنند و رعابت نکات بهداشتی را در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، در اولویت کار خود قرار دهند.

محامی گفت: در ایامی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده، باید از تجمعات و گردهمایی هایی که ضروری نیست پرهیز شود، اقامه نماز جمعه واجب است اما سلامت جان انسانها از اقامه نماز جمعه واجب تر است و مردم می‌توانند در ایامی که اقامه نماز جمعه لغوش می شود، نماز ظهر و عصر را به صورت فرادی اقامه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه رجب قرار داریم و نباید از قرائت آیات قرآن کریم و دعا به راحتی گذر کنیم و بهتر است از این فرصت به بهترین شکل بهره گیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، ادامه داد: قرآن شفای دردهای جسمی و روحی است باید قرائت سوره های قرآن کریم از جمله حمد، فلق، ناس رادر اولویت قرار دهیم، در این زمان نباید از شفیع قرار دادن پیامبر(ص) و اهل البیت (ع) غافل شد، رهایی از مشکلات را ازخدا خواسته و صدقه دادن را نیز فراموش نکنیم.

وی اضافه کرد: در این ایام نباید از استغفار غافل شد، به این بهانه می توان بیشتر به سمت خداوند سوق پیدا کرده و با او گفت و گو کنیم.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول