اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تلاش برای ایجاد 21 کارگزاری صندوق ضمانت صادرات در استان‌های کشور

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: وظیفه صندوق ضمانت صادرات، پوشش ریسک صادراتی بوده و این صندوق در تلاش برای ایجاد 21 کارگزاری در استانهای کشور است.

تلاش برای ایجاد 21 کارگزاری  صندوق ضمانت صادرات در استان‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات کشور ظهر امروز در جلسه با فعالین اقتصادی، صادرکنندگان و اعضا هیات رییسه اتاق بازرگانی ، صنایع،معادن، کشاورزی زاهدان گفت: وظیفه صندوق ضمانت صادات پوشش ریسک صادراتی بوده و این صندوق در تلاش برای ایجاد 21 کارگزاری در استانهای کشور می باشد و با اشاره به ریسک بالای صادرات در شرایط تحریم، استقبال صادرگنندگان را از این صندوق مثبت ارزیابی کرد.

وی  ریسک های سیاسی و تجاری تاثیرگذار در روند صادرات را از نگرانی های عمده صادرکنندگان دانست و گفت: برای رفع این نگرانی و حمایت و توسعه فعالیت های صادراتی شرکت های بیمه اعتبار صادراتی ایجاد شده که به حمایت دولت متکی است.

بهرامی وظیفه صندوق ضمانت صادرات را پوشش ریسک صادراتی کشور دانست و گفت: امروز تحریم ریسک بیشتری را برای صادرکننده هدف قرار داده؛ از طرفی کشورهای همسایه نیز پر ریسک هستند و لذا خدمات این صندوق در شرایط کنونی ارزش بیشتری یافته و با استقبال صادرکنندگان رو به رو است.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران  از تلاش این صندوق برای فعال کردن کارگزاری در ۲۱ استان متذکر شد و افزود: صادرکننده ها شناسایی شده و معرفی می شوند و در صورت علاقمندی برای استفاده از بیمه نامه های صندوق اقدامات اولیه در استان مربوط  انجام میشود.

افروز بهرامی در ادامه گفت: یکی از بندهای توافق، اطلاع رسانی از طریق استانداری و اتاق ها به صادرکننده هاست؛ در عین حال کارگاه های آموزشی به صورت ماهانه و در سفر به استان ها برگزار می شود.

بهرامی بااشاره به  کاهش بروکراسی اداری و افزایش شفافیت در قالب برنامه های این صندوق  افزود: «تلاش داریم ۸۰ درصد خدمات را به صورت الکترونیک ارائه دهیم.

وی با اشاره به خدمات ویژه این صندوق برای صادرکننده ها اظهار کرد: بیمه نامه های صندوق با کارمزدهای تخفیفی اعطا می شود و به کشور خریدارِ محصول صادرکننده، بستگی دارد؛ لذا بیمه نامه بعد از صدور، نگرانی صادرکننده را برطرف می نماید.همچنین وی افزود برای خواب سرمایه صادرکنندگان نیز چاره اندیشی شده و اسناد تجاری صادرکنندگان قابل خرید توسط این صندوق است.

آمادگی اتاق بازرگانی زاهدان برای ایجاد شعبه کارگزاری صندوق ضمانت صادرات

عبدالحکیم ریگی رئیس اتاق بازرگانی زاهدان نیز در این جلسه گفت: بنای صندوق ضمانت صادرات ایران این است بتواند منابع در اختیار خود را به منظور حمایت هر چه بیشتر از صادرکنندگان در بازارهای هدف صادراتی اختصاص دهد که بر این اساس، با تلاش کنفدراسیون صادرات ایران و کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران، فعالان تجاری کشور شناسایی و برای برخورداری از منابع مالی این صندوق معرفی خواهند شد.

رئیس اتاق بازرگانی زاهدان افزود: جهت بهره مندی تجار و صادرکنندگان سیستان و بلوچستان از خدمات این صندوق کارگزاری نمایندگی آن در استان باید راه اندازی شود و اتاق بازرگانی زاهدان آمادگی دارد شعبه کارگزاری صندوق ضمانت صادرات در استان را راه اندازی کند.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول