اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

صادرات بیش از ۶۲۳ هزار دلار کالا از پایانه مرزی ریمدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طی پنج ماه امسال تنها از مرز و پایانه مرزی ریمدان بیش از ۶۲۳ هزار دلار کالا صادرات انجام شده است.

صادرات بیش از ۶۲۳ هزار دلار کالا از پایانه مرزی ریمدان

ماندانا زنگنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهار کرد: طی پنج ماه امسال تنها از مرز و پایانه مرزی ریمدان بیش از ۶۲۳ هزار دلار صادرات انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این پایانه نقش و موقعیت استراتژیکی در جنوب استان دارد و موقعیت سبب شد تا توجه تجار کشور پاکستان را به این مرز جلب شود که میزان صادرات انجام شده از مرز ریمدان سندی بر این ادعا است.

وی بیان کرد: علاوه بر این میزان صادرات از محل ماده ۱۱۶ هم میزان صادرات انجام شده از طریق این مرز طی پنج ماه ابتدای امسال به مبلغ قابل توجه ۱۹ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۹۸ رشدی ۸۰ درصدی داشته که نشان دهنده ظرفیت های ریمدان در ترانزیت و صادرات است.

زنگنه افزود: پایانه مرزی ریمدان ظرفیت هایی را در خود جای داده که مورد توجه تجار کشور پاکستان قرار گرفته و سبب شده تا به سمت این مرز گرایش پیدا کنند و با توجه به استقبال آنها این مرز می تواند به یک منطقه آزاد تبدیل شود که اگر شکل گیرد افزایش مبادلات مرزی را به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: از ظرفیت های پنهان و نهان مرز ریمدان می توان برای توسعه صادرات فرآورده ها و مشتقات نفتی بهره برد که این مهم ایجاد اشتغال و توسعه مرزی منطقه را هم به همراه خواهد داشت و در کنار هم قرار گرفت آنها رونق مرز را شدت خواهد بخشید.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول