اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

شناسایی 145 بیمار مبتلا به مالاریا در سراوان/مرگ ناشی از مالاریا نداریم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طی 7 ماهه امسال در شهرستان سراوان 145 بیمار مبتلا به مالاریا شناسایی شده‌ که غالبا اتباع خارجی بوده‌ و تعداد زیادی درمان شدند.

شناسایی 145 بیمار مبتلا به مالاریا در سراوان/مرگ ناشی از مالاریا نداریم

سید مهدی طباطبایی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان با بیان اینکه ورود و خروج غیرقانونی اتباع بیگانه از مبادی غیرقانونی یکی از  عوامل شیوع و بروز بیماری های واگیر به ویژه مالاریا است اظهار کرد: سراوان نقطه عطف مبارزه با مالاریا در استان سیستان و بلوچستان است و با توجه به مرزهای متعدد تمرکز خودمان را به کنترل مالاریا در این منطقه اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: طی 7 ماه گذشته 173 بیمار مبتلا به مالاریا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شناسایی شده اند که بیش از 84 درصد آن وارده بوده است.

این مسؤول گفت: همکاران ما در پست های مراقبت مرزی مک سوخته، حق آباد و گراوانی در سراوان و همچنین در پست مراقبت مرزی میل 72 خدمات گسترده ای در راستای کنترل مالاریا ارائه می‌دهند و با استفاده از کیت های تشخیص سریع بیماری به محض شناسایی موارد مبتلا اقدامات سریع درمانی را برای آنان انجام می دهند و سالهاست که مرگ ناشی از مالاریا نداریم.

وی افزود: در شهرستان سراوان به تنهایی 145 مورد مالاریا  شناسایی شده‌اند که غالبا اتباع خارجی بوده اند و تعداد زیادی درمان و عده ای نیز تحت درمان هستند.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول