اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

حمل دام زنده و فرآورده های خامی بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: حمل دام زنده و فرآورده های خامی بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است و باید با کسب مجوز از دامپزشکی و رعایت نکات بهداشتی انجام تا سلامت و امنیت غذایی و همچنین سلامت جمعیت دامی کشور حفظ شود.

حمل دام زنده و فرآورده های خامی بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است

مهدی حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: کنترل و بررسی مستمر حمل و نقل فرآورده های خام دامی توسط کارشناسان دامپزشکی ضامن سلامت و امنیت غذایی است در همین راستا در سال گذشته نزدیک به 30 هزار تن انواع فرآورده خام دامی به صورت مجاز و تحت نظارت دامپزشکی بین استان سیستان و بلوچستان و سایر استان های کشور جابه جا شده است.

وی افزود: از جمله فعالیت های اصلی و کلیدی دامپزشکی کنترل و نظارت بر حمل بهداشتی و مجاز دام و فرآورده های خام دامی  بوده که انجام صحیح آن نیازمند کسب مجوز از دامپزشکی و رعایت نکات بهداشتی  است که ضامن سلامت و امنیت غذایی و همچنین سلامت جمعیت دامی کشور را به دنبال دارد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان داشت: در سال گذشته نزدیک به 30 هزار تن انواع فرآورده خام دامی اعم از آبزیان، گوشت قرمز و گوشت مرغ به صورت مجاز، تحت نظارت دامپزشکی و با رعایت شرایط حمل بهداشتی، بین استان سیستان و بلوچستان و سایر استان های کشور جا به جا شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: حمل غیر مجاز دام زنده سبب انتقال بیماری در جمعیت دامی و به خطر افتادن سرمایه های دامی کشور می شود و همچنین حمل غیر مجاز و بدون رعایت شرایط حمل بهداشتی فرآورده های خام دامی نیز سبب به خطر افتادن سلامت و امنیت غذایی جامعه خواهد شد بنابراین، نیاز است قبل از اقدام به حمل دام زنده و فرآورده های خام دامی با مراجعه به ادارات دامپزشکی از شرایط لازم اطمینان حاصل نموده و اقدام به کسب مجوز حمل بهداشتی کنند.

انتهای پیام/75005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول