اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

روزانه ۹ نفر در خاش به کرونا مبتلا می‌شوند

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: با عنایت به شیوع ویروس جهش یافته کرونا بطور متوسط روزانه ۹ نفر به آمار مبتلایان این ویروس در خاش افزوده می‌شود که نگران کننده است.

روزانه ۹ نفر در خاش به کرونا مبتلا می‌شوند

رضا کرد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خاش اظهار داشت: با عنایت به شیوع ویروس جهش یافته کرونا بطور متوسط روزانه ۹ نفر به آمار مبتلایان این ویروس در خاش افزوده می‌شود که نگران کننده است.

وی افزود: مدت زمان قابل توجهی آمار مبتلایان در خاش با کاهش خوبی مواجه شد که در پی آن موارد فوتی به صفر رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش تصریح کرد: آمار فوتی مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان خاش طی ماه جاری به عدد ۹ رسیده که افزایش چشمگیری داشته است.

رضا کرد بیان داشت: این افزایش ناشی از جهش بوجود آمده در ویروس یا اصطلاحاً ویروس کرونای انگلیسی است که قدرت انتقال بالایی دارد.

وی ضمن تقدیر و قدردانی اصحاب رسانه و فعالین عرصه فضای مجازی بجهت همکاری در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی در خصوص ویروس کرونا، گفت: با توجه به برگزاری دو رویداد مهم انتخابات و واکسیناسیون ویروس کرونا انتظار می‌رود فعالین حوزه رسانه و مطبوعات،خبرگزاری ها و نشریات، فعالین عرصه فضای مجازی و حقیقی در کمک و همراهی ستاد مبارزه با ویروس کرونا کوشا باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا در زمان تبلیغات انتخاباتی مردم از حضور در ستادهای مردمی و ایجاد تجمع و ازدحام در فضای بسته جداً خودداری کنند.

کرد اذعان داشت: ستاد انتخابات شهرستان خاش باید تدابیری را اتخاذ کند تا کمپین های انتخاباتی به سبک و سیاق قدیمی و سابق برگزار نشود و حداقل در فضای آزاد با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون پذیرایی فعالیت داشته باشند.

 واکسیناسیون ۴۰۰ نفر بالای ۸۰ سال در خاش

رضا کرد با بیان اینکه در فاز اول واکسیناسیون حدود ۴۰۰ نفر از افراد بالای ۸۰ سال جهت دریافت واکسن کرونا به مراکز ما مراجعه کرده اند گفت: سهمیه افراد واجد شرایطی که واکسن خود را دریافت نکرده اند سوخت نمیشود و می‌توانند از طریق سامانه مربوطه نسبت به ثبت‌نام و نوبتگیری اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش در این خصوص ادامه داد: فاز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال نیز شروع شده و افراد واجد شرایط می‌توانند از طریق مراجعه حضوری و یا ثبت نام در سامانه نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: برای اطلاع‌رسانی عمومی به مردم در زمان واکسیناسیون نیازمند کمک و مساعدت روابط عمومی ادارات، اصحاب رسانه و فعالین مجازی و حقیقی هستیم.

این مسوول گفت: با کاهش آمار بیماران بستری در بخش ایزوله تنفسی وضعیت این شهرستان در حالت زرد بوده که با توجه به آمار مبتلایان این وضعیت بصورت ناپیدار است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول