اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

ایران در زمینه تولید واکسن جزو 6 کشور برتر دنیا است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید واکسن جزو شش کشور برتر دنیا بوده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته از مهرماه به تولید حجم قابل توجهی از واکسن در کشور خواهیم رسید.

ایران در زمینه تولید واکسن جزو 6 کشور برتر دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، شامگاه گذشته همایش "وقف جان" با محوریت تجلیل از داوطلبین مدافع سلامت،  در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با رعایت دستورالعمل های  بهداشتی برگزار شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید واکسن جزو شش کشور برتر دنیا بوده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته از مهرماه به حجم قابل توجهی از تولید واکسن در کشور خواهیم رسید.

حسینعلی شهریاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مقابله و مبارزه با کرونا، افزود: تغسیل، تکفین و تدفین متوفیان ناشی از کرونا توسط طلبه ها، بسیجیان و نیروهای جهادی شیعه و سنی با حفظ شان و منزلت آنان انجام شده که زحمات و تلاش های این عزیزان قابل تقدیر است.

 


آغاز طرح ساماندهی سفیران سلامت از هفته آینده

دبیر مردمی قرارگاه محمد رسول الله (ص) سیستان و بلوچستان گفت: طرح ساماندهی سفیران سلامت از هفته آینده آغاز می شود.

حسنعلی نوری در ادامه مراسم با اشاره به اینکه نگاه منصفانه به خدمات ارائه شده در حوزه بهداشت و درمان باید داشته باشیم، افزود: در کنار همه تاریکی ها و مشکلات، نقاط قوت و روشنایی ها را نیز باید نشان داد، در چند ماه اخیر در فضای مجازی  انتشار شایعات بی پایه و اساس زیادی در حوزه کرونا منتشر شد.

وی ادامه داد: در موج اخیر کرونا، گروه‌های مردمی و جهادی شیعه و سنی کنار هم دست در دست یکدیگر در محلات شهر زاهدان خدمات بسیار مطلوبی را ارائه دادند که در نوع خود بی سابقه بود.

وی با تشریح فعالیت های قرارگاه محمد رسول الله (ص) استان، تاکید کرد: طرح ساماندهی سفیران سلامت در خانواده های حاشیه شهر زاهدان با ساز و کار سیستم بهداشت و درمان از هفته آینده با کمک معتمدین و ریش سفیدان و مردم اجرایی خواهد شد و در هر خانواده یک نماینده خواهیم داشت و به واسطه آنها اطلاعات مورد نیاز به ما از احوالات ساکنان خواهد رسید.

هوشیاری لازمه مواجه نشدن با موج جدید کرونا در سیستان و بلوچستان 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: برای مواجه نشدن با موج جدید کرونا در سیستان و بلوچستان در 40روز آینده باید هوشیار  بوده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

 سید محمد هاشمی شهری نیز اظهار کرد: هیچ حکومتی به تنهایی نمی تواند در هیچ برنامه و طرحی به موفقیت برسد بلکه این مردم و تشکل ها هستند که در کنار دولت می توانند عامل رشد و توسعه آن جامعه شوند و به همین دلیل باید قدردان این سرمایه های اجتماعی باشیم.

وی با اشاره به آنکه در موج اخیر کرونا سیستان وبلوچستان پس از هرمزگان و بوشهر درگیر این ویروس منحوس شده و زودتر از آن استانها و با کمک همه تشکلها، ستاد مردمی جبهه فرهنگی و اجتماعی استان توانستیم از این موج عبور کنیم، اظهار کرد: نیروهای جهادی به عنوان داوطلبین سلامت همزمان با شکل گیری موج سوم کرونا در استان و پر شدن تخت های بیمارستانی، به یاری مدافعان سلامت پرداختند و خوشبختانه با حمایت های همه جانبه و حضور ایثارگرانه آنها توانستیم از قله موج کرونا عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در کار هیچ تفاوتی بین قومیت، مذهب، رنگ پوست و جنسیت و غیره نداریم، تصریح کرد: تقریبا 20 ماه از شیوع ویروس کرونا را پشت سر گذاشته ایم، روزهای سختی را خصوصا در دوماه اخیر تجربه کردیم به طوری که در پیک های قبلی آمار فوتی های روزانه ما نهایتا 300تا350 نفر بوده که در دو ماه گذشته به روزی هزار و 500 نفر رسید.

هاشمی شهری بیان کرد: در دوماه اخیر نه تنها شدت گسترش ویروس زیاد بود بلکه سن بیماران نیز کاهش پیدا کرد به طوری که 60 درصد بیماران بین 30 تا 60 سال سن داشتند اما با توجه به اقداماتی که انجام گرفت، هیچ بیماری پشت درب بیمارستان نماند و همه پذیرش شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به شیوع گونه های جدید ویروس کرونا در سطح جهان، وقوع موج های جدید کرونا در استان دور از ذهن نیست، از تمام گروه های جهادی و ارگان ها درخواست داریم که در بحث غربالگری و بیماریابی به ما کمک کنند.

این مسئولگف ت: گروه‌های جهادی با حضور در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا صحنه هایی خاص و بی نظیر از خدمات رسانی به مردم را خلق کردند که در تاریخ ماندگار شد به طوری که در صورت عدم تلاش آنان هم اکنون شاهد سیر نزولی آمار بیماران در استان نبودیم.

وی با اشاره به حمایتهای ویژه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به سه دانشگاه علوم پزشکی استان، خاطرنشان کرد: در استان با توجه به پیگیری صورت گرفته ده سال کمتر از سن اعلام شده کشوری واکسن به مردم تزریق شده است و هم اکنون تازه 30 سال به بالا می توانند واکسن کرونای خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه تا این لحظه بالغ بر 90 درصد معلمان سیستان و بلوچستان واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند، ادامه داد: آغاز سال تحصیلی امسال باید با تاخیر انجام شود تا دانش آموزان نیز تزریق واکسن خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه توان پاسخگویی به 15 هزار نفر درخواست کننده تزریق واکسن کرونا در استان وجود دارد، بیان کرد: طی هفته های گذشته مشکلاتی در مورد تامین واکسن کوو برکت داشتیم و با پیگیری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان تعداد قابل توجهی به استان وارد و به عنوان دوز دوم در حال تزریق به افراد واجد شرایط می باشد.

 

سلامت مهمتر از امنیت در هر جامعه است

امام جمعه اهل سنت زاهدان، گفت: براساس آیات قرآن کریم، سلامت مهم‌تر از امنیت در هر جامعه است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی نیز در این نشست گفت: امنیت و سلامت در کنار هم باعث رشد و ترقی یک جامعه می‌شود، براساس آیات قرآن کریم، سلامت مهم‌تر از امنیت در هر جامعه است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و پیامدهای آن در سطح جهان، تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای را در دنیا به وجود آورد و به نوعی تمام فعالیت های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و غیره با شیوع این بیماری تحت‌الشعاع قرار گرفت.

وی با تقدیر از فعالان مقابله و مبارزه با کرونا، گفت: نیروهای بهداشت و درمان و گروه‌های جهادی و مردمی در موج آخر به مثل سنوات گذشته در کنار هم با ایثار و فداکاری، جان خود را برای حفاظت از سلامت مردم فدا کردند.

طلاب و روحانیون شیعه و سنی نقش به سزایی در موج سوم کرونا داشتند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: طلاب و روحانیون شیعه و سنی نقش به سزایی در موج سوم کرونا داشتند به طوری که تنها در بخش غسالخانه که هیچ کسی جرات نمی کرد به اجساد نزدیک شود، این افراد بدون هیچ چشم داشتی کار تحویل و تدفین اموات را بر عهده می گرفتند و انجام می دادند.

حجت الاسلام علی اکبرپور باتشریح فعالیت های صورت گرفته در موج اخیر کرونا در استان، افزود: در ابتدای همه گیری کرونا، با کمبود ملزومات از جمله ماسک در سطح جامعه روبرو بودیم با تلاشهای صورت گرفته درحال حاضر حرف‌های بسیار زیادی در زمینه تولید ماسک و واکسن در سطح جهان داریم.

وی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی بیماران را طبقه‌بندی و فقط به برخی از آنان خدمات ارائه می شود، اضافه کرد: در کشورمان از همان آغاز شیوع ویروس کرونا، به همه افراد درگیر ویروس  خدمات ارائه شده و هم اکنون نیز این روند ادامه دارد.

 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول