اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

5 صیاد به دنبال شدت طوفان در پسابندر مفقود شدند

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: پنج صیاد ۲ لنج شکسته شده در پی طوفان در بندر پسابندر از توابع دشتیاری در ۱۰۰ کیلومتری چابهار مفقود شدند.

5 صیاد به دنبال شدت طوفان در پسابندر مفقود شدند

عطاالله رییسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: یک لنج صیادی دچار نقص فنی شده و یک لنج دیگر با ۱۶ سرنشین که برای نجات و هدایت لنج به حوضچه بندرصیادی وارد دریا می.شوند در مسیر دچار طوفان شده و طنابی که لنج را بکسل کرده بود پاره و به پنکه لنج برخورد می کند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: متاسفانه طوفان ۲ لنج صیادی را به صخره می‌کوبد و در پی آن ۲ لنج شکسته و غرق می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه ۱۶ سرنشین ۲ لنج صیادی بعد از حادثه به دریا می زنند و ۱۱ نفر خودشان را به ساحل می‌رسانند و پنج صیاد باقی‌مانده همچنان بعد گذشت بیش از ۱۰ ساعت مفقودی خبری از آنان نیست.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان تصریح کرد: عملیات جستجوی صیادان در بندر پسابندر ادامه دارد. 

رییسی گفت: متاسفانه طوفان حاره ای شاهین خسارت زیادی به زیرساخت های بنادر صیادی و سوله های ماهی وارد کرده و سقف برخی از آنان را کنده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان با بیان اینکه براورد خسارت بعد از طوفان انجام و اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: بیش از ۲۵ هزار صیاد و یکهزار لنج و هزار و ۵۰۰ قایق در چهار شهرستان چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک در حال فعالیت هستند. 

وی گفت: هشدارهای لازم هواشناسی درخصوص منع تردد شناورها به صیادان داده شده و  لنج و قایق‌ها به مکانی امن انتقال داده شده‌اند. 

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول