اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تحقق ۶۰ درصدی تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱، ۲۸ هزار شغل بود که تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۴ شغل در سامانه رصد ثبت شده که می‌توان گفت ۶۰ درصد تعهد استان محقق شده است.

تحقق ۶۰ درصدی تعهد اشتغال سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان  حسین مدرس خیابانی در نشست کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: علاوه بر تحقق ۶۰ درصدی اشتغال تعهد شده تا کنون ۴۷ هزار نفر نیز از طریق پروژه‌های عمرانی استان اشتغال پیدا کرده اند.

وی افزود: که از این تعداد ۳ هزار نفر از طریق اجرای طرح جهاد آبرسانی و ۵ هزار نفر از طریق اجرای پروژه‌های مسکن در استان اشتغال پیدا کرده اند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین تاکنون از ۳۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ برای سال ۱۴۰۱، ۱۳۰۰ میلیارد تومان تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تسهیلات تبصره ۱۶ به طور کامل جذب شده و در سال ۱۴۰۱ نیز تاکنون ۴۵ درصد آن جذب شده است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: هیچ چیز مهم تر از ایجاد اشتغال در حوزه ماموریتی فرمانداران وجود ندارد و یکی از اهداف اجرای پروژه‌های عمرانی در استان ایجاد شغل برای دستان بیکار است.

وی خاطر نشان کرد: باید با هدف‌گذاری و انجام مطالعات پایدار و کار اجرایی قوی به سمت تحقق آن برویم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: یکی از اهداف ما در ایجاد اشتغال، اشتغال پایدار است بنابراین باید اجرای طرح‌های اشتغالزا با پشتوانه کارشناسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در منطقه سیستان اشتغال بوده که هم‌اینک بسته اشتغال سیستان در حال اجراست اما باید شتاب گیرد.

مدرس خیابانی با اشاره به برگزاری جلسات و کارگروه ها برای تولید و ایجاد اشتغال اذعان کرد: هدف از برگزاری نشست ها و کارگروه ها ایجاد هماهنگی و مرور اولویت‌ها، همچنین هم‌افزایی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی برای کاهش نرخ بیکاری است.

وی با تاکید بر حفظ اشتغال افراد نخبه در استان افزود: باید برای ایجاد اشتغال در همه حوزه های کسب و کار و تجارت برنامه ریزی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همه ظرفیت های استان برای تحقق بسته  اشتغالی پیشنهادی پای کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در ۲ ماهه اخیر؛ از مرداد ماه ماه تاکنون ۶ هزار شغل در استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول