اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

منابع اعتباری بر اساس داشتن برنامه به دستگاه‌های سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تخصیص منابع اعتباری تنها به صرف داشتن برنامه به دستگاه‌های اجرایی این استان تخصیص می‌یابد.

منابع اعتباری بر اساس داشتن برنامه به دستگاه‌های سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان، مهرداد عرب اول در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران اجرایی این استان برگزار شد بیان داشت؛ با توجه به اهمیتی که برنامه‌ریزی در توسعه سیستان و بلوچستان دارد این روز را ارج می‌نهیم.

وی بیان کرد: نخستین گام در تدوین برنامه‌ها و برنامه‌ریزی احصا وضع موجود بر اساس اطلاعات و داده‌های موجود است چنانچه ما داده‌ها و اطلاعات دقیق را از بخش‌ها نداشته باشیم قطعا برنامه‌های توسعه‌ای ما دچار مشکل خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: جمع آوری اطلاعات و داده‌ها برای برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بسیار حائز اهمیت است و بر پایه این اطلاعات دقیق است که ما می‌توانیم برنامه‌های دقیق توسعه‌ای را در استان و کشور اجرایی کنیم.

وی اظهارداشت: در سیستان و بلوچستان هم حسب دستور استاندار و تاکیدی که خود سازمان برنامه ریزی و بودجه دارد برنامه‌ریزی را ما مقدم بر بودجه‌ریزی می‌دانیم و معتقدیم که اگر تخصیص منابعی صورت گیرد باید بر اساس برنامه‌ای که شکل گرفته باشد تا منابع در بخش موثر خودش استفاده شود و بتواند مشکلاتی را از سطح استان کم کند.

عرب اول ادامه داد: در مطالعات آمایش سیستان و بلوچستان چهار بخش به عنوان محورهای توسعه‌ای و ارتقای استان معرفی شده که عبارتند از راه منابع آب، انرژی و عمران شهری و روستایی است.

وی تصریح کرد: اگر مروری کنیم در سنوات گذشته، امسال و در لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ منابعی که قرار هست توزیع و پیش‌بینی شود متناسب با آمایش است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: راه در اولویت نخست تخصیص منابع در این استان قرار دارد و در حوزه منابع آب بنا بر خشکسالی‌هایی که در شمال و جنوب استان داریم سیاست گذاری و تخصیص منابع به این سمت و سو سوق داده می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیشترین منابع مالی را به سمت و سوی راه و آب سوق دهیم تا مشکلاتی که مردم استان در حوزه آب و راه دارند بتوانیم برطرف کنیم.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول